Thursday 9 February 2012

Al-Quran Adalah Petunjuk dan Penawar





Masaru Emoto merupakan seorang pengkaji Jepun yang terkenal dengan kajiannya jika suara manusia atau niatnya jika ditujukan kepada titisan air sebelum dibekukan , imej kristal air yang terbentuk akan menjadi cantik atau buruk bergantung samada ucapannya atau niatnya itu baik atau buruk. 

Dulu kita pernah mendengar terdapat pemimpin negara yang memperlekehkan air jampi yang dibuat dengan ayat-ayat suci al-Quran adalah pembohongan semata-mata (Wawancara dengan TV3 pada malam Rabu 16 November, 1999). Tetapi dengan penemuan ini ternyatalah golongan yang tidak yakin kepada al-Quran itu adalah silap dan dengan tersebarnya kajian ini membuktikan setiap perintah Allah itu memang membawa kebaikan kepada manusia didunia dan di akhirat.


Jampi ialah ucapan yang disandarkan kepada Allah bagi berikhtiar untuk menyembuh penyakit atau menghilang sesuatu gangguan (lihat buku : Ubat dan Perubatan cara Nabi s.a.w. oleh Taariq Tantawi) Antara jampi yang pernah diajar oleh malaikat Jibril kepada nabi s.a.w ialah, Abu said Al Khudri r.a. memberitahu Nabi s.a.w. pernah bersabda: "Jibril datang kepada ku lalu bertanya, "Wahai Muhammad adakah tuan sakit?" Aku menjawap: "Ya", Jibril lalu mengucapkan: "Dengan Nama Allah saya menjampikan tuan daripada sesuatu yang menyakitkan tuan, daripada setiap sesuatu yang berjiwa (tubuh yang mempunyai keinginan) dan daripada pandangan mata orang yang dengki. Dengan nama Allah saya menjampikan tuan, semoga Allah menyembuhkan tuan" - Riwayat Muslim dan Tirmizi. Hadis ini hadis sahih.

Kemudian dalam Quran dinyatakan bahawa, "..... Dan Kami turunkan Quran itu apa yang menjadi penawar atau ubat dan rahmat untuk orang beriman dan itu hanya menambah kerugian bagi orang yang zalim" Surah Al Israk : 82.

Firman Allah lagi "....Dan apabila aku sakit Dialah yang mengubatiku" Surah As Syura"80 dan firman Allah lagi: "......... katakanlah Quran itu adalah tuntutan dan ubat" Surah Fusilat ayat 44. Itu adalah antara ayat-ayat shifa yang terdapat dalam Quran.



Masaru Emoto:

The quality / purity of Zamzam water has, will not be find any where else in the water on this earth.

He used the technology named NANO, and researched a lot on Zamzam water. And found out that if one drop of Zamzam water mix in 1000 drops of regular water, regular water will get the same quality like Zamzam water.

He also found that a mineral in one drop of Zamzam water has its own importance that will not be find any other water on this earth.

He also found in some tests that the quality or ingredients of Zamzam water can not be changed, why, science does not know the reason.

Even he re-cycled the Zamzam water, but no change it was still pure.

This scientist also found out that, the Muslims say BISMILLAH before eating/drinking. He says that after saying BISMILLAH on regular water, there are some strange changes happened in the quality of regular water. That make it best water.

He also found out that if some one recites the Quran on regular water, it gets the ability for the treatment of different diseases.

http://www.masaru-emoto.net/english/ediary200712.html




No comments:

Post a Comment

Belajar Quran