Monday 11 February 2013

Gerakan Anarki Berusaha Jatuhkan Islam Mesir

Kumpulan Black Bloc merupakan talibarut yahudi

Kumpulan Anarki yang dinamakan Black Bloc telah muncul di Mesir ketika ulangtahun Revolusi 25 Januari baru-baru ini. Kumpulan ini yang menganut berbagai-bagai fahaman dari fahaman anarchism, liberalism hinggalah fahaman komunis Trotskyist Marxism. Walaupun mereka mewakili berbagai-bagai fahaman tetapi tujuan mereka adalah sama iaitu menentang dengan apa jua sekalipun terhadap sistem pemerintahan Islam yang mereka sifatkan sebagai facist. 

Walaupun golongan ini tidak mewakili kehendak majoriti umat Islam Mesir yang mahhukan pemerintahan Islam dibawah Ikhwan Muslimin yang dipimpin oleh Presiden Mohammad Mursi  tetapi kumpulan penentang kufur ini telah diberikan publisiti meluas oleh media masa antarabangsa. Mereka melakukan kekacauan dibeberapa tempat dan termasuklah di Kaherah dan kumpulan ini jugalah yang membakar istana presiden.

Seorang penganalisis terkenal Mesir mengatakan bahawa agen Israel, Mossad, dan kumpulan misteri pemuda bertopeng (yang dikenali Black Bloc dan menampilkan diri sebagai pembela penentang pemerintahan Presiden Mohammad Mursi) dan Ketua Polis Dubai, Dahi Khalfan telah memainkan peranan utama dalam menggalakan rusuhan baru-baru ini di Mesir. Dahi Khalfan merupakan seorang yang amat membenci gerakan Ikhwan Muslimin dan sentiasa mengecamnya didalam laman twitter beliau.

"Yang disebut kumpulan Black Bloc, Mossad dan juga pasukan Dahi Khalfan, Ketua Polis Dubai, memainkan peranan yang berpengaruh dalam menciptakan kekacauan dan rusuhan di Kaherah (Cairo)," kata Ebrahim al-Darawi, direktor Pusat Study Cairo-Palestina pada hari Rabu (30/1/13).

Dia mengatakan bahwa kumpulan baru Black Bloc terbentuk mempengaruhi para pemuda Mesir untuk membangkitkan kekacauan dan mengadakan tindakan sabotaj dengan menjanjikan mereka peluang pekerjaan yang lebih baik.

Darawi menyebut sikap penentangan UEA pada sistem yang berkuasa di Mesir, dan berkata, "Pasukan Ketua Polis Dubai, Dahi Khalfan memainkan peranan utama dan berpengaruh dalam menjalankan pelaksanaan plot untuk menciptakan kekacauan dan rusuhan di Kaherah."

Dia mengingatkan bahwa penganjur kekacauan di Mesir itu kelak akan menlancarkan perang jalanan untuk menggulingkan pemerintahan Mursi dan mengangkat kembali saki baki penyokong Mubarak.

Israel menerusi rangkaian perisikannya Mossad akan berusaha sedaya upaya menjatuhkan Presiden Muhammad Mursi kerana mereka merasa terancam dengan bantuan yang diberikan tanpa sekatan terhadap pejuang-pejuang Palestin di Gaza. Oleh itu sudah pasti pengganas Yahudi tidak berdiam diri dan mereka akan menggunakan apa cara sekalipun bagi menjatuhkan Presiden Muhammad Mursi yang sedang menggubal undang-undang Syariah di Mesir. Syaitan Yahudi ini akan mengumpulkan puak kafir musyrik bagi menghadapi pasukan Islam tetapi Allah pasti akan menurunkan bantuanNya yang akan menghancurkan golongan kuffar tersebut.

"Dan (ingatlah) ketika Syaitan memperhiaskan kepada mereka perbuatan mereka (yang salah itu, untuk dipandang elok dan diteruskan), serta menghasut mereka dengan berkata: "Pada hari ini tidak ada sesiapa pun dari umat manusia yang dapat mengalahkan kamu, dan sesungguhnya aku adalah pelindung dan penolong kamu". Maka apabila kedua-dua puak (angkatan tentera Islam dan kafir musyrik) masing-masing kelihatan (berhadapan), Syaitan itu berundur ke belakang sambil berkata: "Aku berlepas diri dari kamu, kerana aku dapat melihat apa yang kamu tidak dapat melihatnya; sesungguhnya aku takut kepada Allah, dan Allah sangat berat azab seksaNya".(Al-Anfaal 8:48

1 comment:

  1. Amat kita bimbang sekali jika idealogi luar ini meresap masuk ke dalam kumpulan yg anti menentang hukuman syariah Islam..pastinya mereka akan mencipta seribu alasan menentang maqasid syariah ini..
    moga kita semua di beri kekuatan menegakkan Islam di tempat yang tinggi..

    hamba Allah

    ReplyDelete

Belajar Quran