Sunday 24 June 2012

Pergolakan Takhta Hijaz - Masanya Makin Hampir!

Antara peristiwa penting yang perlu diperhatikan oleh umat Islam akhir zaman ini ialah perkembangan yang berlaku di Tanah Hijaz (Saudi Arabia). Kerana antara tanda-tanda dekatnya kemunculan Imam Mahdi ialah berlakunya peristiwa seperti dikhabarkan dalam riwayat berikut;

عن رسول الله (ص):
(يحكم الحجاز رجل اسمه اسم حيوان ، إذا رأيته حسبت في عينه الحول من البعيد ، وإذا اقتربت منه لاترى في عينه شيئاً ، يخلفه أخ له اسمه عبدالله. ويل لشيعتنا منه ، أعادها ثلاثاً ؛ بشروني بموته أبشركم بظهور الحجة )
مئتان وخمسون علامة: 122

Akan diperintah tanah Hijaz(Saudi) oleh seorang lelaki bernama haiwan, jika kamu melihatnya dari jauh, kamu mengira matanya kuyu, jika kamu dekatinya kamu tidak lihat ada sebarang masalah pada matanya. Dia kelak akan digantikan oleh abangnya bernama Abdullah. Celakalah sesiapa yang menjadi pengikutnya! - diulanginya 3 kali - Berikan khabar gembira kepadaku tentang kematiannya, dan aku akan memberi tahu kamu khabar gembira tentang munculnya hujjah (Imam Mahdi).

Sedia kita maklum bahawa Raja Abdullah sekarang ini adalah raja yang menggantikan Fahd, makna Fahd adalah nama seekor haiwan iaitu harimau kumbang. http://babynamesworld.parentsconnect.com/meaning_of_Fahad.html

Raja Abdullah sekarang ini berusia lanjut dan dalam keadaan uzur oleh itu siapakah calun penggantinya sedang hangat diperkatakan dan diperhatikan oleh masyarakat dunia terutamanya oleh kuasa-kuasa besar kerana kedudukannya strategik dalam percaturan mereka untuk menguasai umat Islam.
A composite of undated file pictures shows Saudi Arabia's King Abdullah II bin Abdul Aziz (C) with his late brothers, Prince Nayef (L) and Sultan. Prince Nayef, who replaced his late brother Prince Sultan as crown prince in October 2011, died on June 16, 2012, the royal court said, leaving the oil powerhouse with no apparent successor to the throne. (AFP)

Kematian Putera Mahkota Nayef Abdul Aziz al-Saud sekali lagi menimbulkan tandatanya terhadap masalah pengganti takhta pemerintah Saudi Arabia yang semakin genting. Saudi Arabia ataupun nama asalnya Hijaz adalah tempat terletaknya Kaabah yang merupakan kiblat umat Islam, pastinya pergolakan yang berlaku disini akan memberi kesan yang besar terhadap dunia Islam. 

Putera Nayef merupakan putera mahkota bakal pewaris takhta yang kedua meninggal dalam masa setahun ini selepas kematian Putera Sultan. Raja Abdullah yang berusia 88 tahun berada dalam keadaan kesihatan yang tidak menentu, masa nampaknya makin suntuk untuk mencari pengganti bagi putera-putera kerajaan beraja tersebut yang memerintah sejak tahun 1953. 

Kematian pimpinan yang berpengaruh sejak sekian lama itu tiba pada waktu kebimbangan Saudi menghadapi kebangkitan arab yang telah menumbangkan negara-negara arab yang lain. Kebanyakan waris pengganti adalah muka-muka lama dan ramai yang mempersoalkan sepatutnya ia diambil alih oleh generasi baru, yang kebanyakannya adalah cucu-cucu kepada pengasasnya Raja Abdul Aziz al-Saud, dan kebanyakkanya dalam lingkungan umur 50an dan 60an. Setakat ini bagaimana dan bila mereka akan melakukannya tidak diketahui. 

Keputusan melantik pengganti dibuat oleh anggota keluarga yang paling tua dalam keadaan tertutup. Pemilihan Putera Salman bin Abdul Aziz al-Saud pada Isnin lepas sebagai Putera Mahkota yang baru dan pewaris takhta adalah tidak memeranjatkan. 

Putera Salman yang 12 tahun muda dari Raja Abdullah, memegang kuasa sebagai gabenor Riyadh berdekad lalu sebelum menjadi menteri pertahanan selepas kematian Putera Sultan tahun lepas. Semasa menjadi gabenor beliau telah menukarkan Riyadh (Najd) ibukota Saudi itu dari sebuah bandar biasa kepada kotaraya metropolis seperti Dallas, lengkap dengan bangunan pencakar langit futuristik, seperti bangunan tertinggi didunia, Kingdom Tower yang dimiliki Putera al-Waleed bin Talal. 

Pemilihan seterusnya untuk pengganti putera mahkota dan takhta raja menjadi semakin sulit. Buat masa ini terdapat 16 orang putera kepada pengasasnya masih hidup, sebahagiannya tidak lagi layak atau tidak mempunyai pengaruh yang kuat dalam keluarga diraja tersebut. 

Yang tinggal hanyalah dua orang sahaja yang sering dikatakan sebagai raja pengganti, iaitu Putera Ahmad bin Abdul Aziz, 72 yang menggantikan Putera Nayef sebagai menteri dalam negeri, dan Putera Muqrin bin Abdul Aziz, 69 sebagai ketua Agensi Perisikan Saudi; walaupun begitu terdapat keraguan terhadap Putera Muqrin kerana ibunya seorang Yaman. 

Satu kemungkinan yang perlu diberi perhatian ialah bakal pemimpin de facto untuk takhta tersebut apabila terpilih sebagai timbalan perdana menteri pertama. Raja juga memegang jawatan perdana menteri dan putera mahkota sebagai timbalannya. 

Namun begitu, di negara yang terkenal dengan “Piagam Abdul Aziz” yang tertulis, “selama anak-anak saya masih hidup, kekuasaan tidak akan berpindah ke cucu-cucu saya”, bahaya pertelingkahan terbuka mengenai siapa yang akan mewarisi tahta sekiranya kedua-dua Raja dan Putera Mahkota meninggal dunia. Ini kerana kesemua saudara Raja Abdulah yang masih hidup telahpun lanjut usianya.

Mungkinkah selepas ini, tahta Arab Saudi bakal diwarisi oleh cucu Ibn Saud. Masalahnya sekarang siapakah di antara cucu-cucu Ibn Saud itu yang berkelayakan bagi mengambil alih tahta pemerintahan. Sudah pasti kesemua anak Raja-Raja yang pernah memerintah akan menuntut hak.

Pastinya Amerika Syarikat dan sekutunya akan memastikan bakal pewaris tahta negara tersebut sebulu dengannya. Amerika Syarikat sudah pasti tidak mahu kehilangan sekutu utamanya itu. Menguasai Arab Saudi bermakna menguasai seluruh Dunia Islam dan yang lebih penting ialah akan dapat memastikan keselamatan kewujudan negara Israel dan pendudukannya ke atas Baitulmaqdis.
Penguasaan ke atas Baitulmaqdis pula akan memastikan penguasaan Amerika Syarikat dan Israel ke atas dunia keseluruhannya. Justeru pembebasan Baitulmaqdis daripada cengkaman Zionis pastinya tidak akan tercapai tanpa terlebih dahulu membebaskan “2 Tanah Suci” dari penguasaan Amerika Syarikat dan kuncu-kuncunya.

Mungkinkah apa yang sedang dan akan berlaku di Arab Saudi kini adalah “permulaan kepada pengakhiran” yang mana bakal menyaksikan kemunculan Imam Mahdi sebagaimana hadis di bawah;

Ummu Salamah RA melaporkan bahawa Rasulullah SAW bersabda:

“Manusia akan berbalah setelah kewafatan seorang Khalifah. Seorang lelaki dari Madinah akan melarikan dirinya ke Mekah. Beberapa orang Mekah akan memaksa beliau agar menerima bai’ah (taat setia) mereka kepada beliau di antara Rukn dan al-Maqam. Satu pasukan tentera dari Sham akan dihantar menentang beliau dan mereka akan ditelan bumi di Baida’ (padang pasir di antara Mekah dan Madinah). Apabila diketahui manusia, mereka datang berbondong dari Sham dan Iraq untuk membai’ah beliau. Kemudian muncul pula seorang dari Kaum Quraish yang ibunya dari suku Kalb, menentang beliau dan akan ditewaskan; peperangan tersebut dinamakan Perang Kalb. Mereka yang tidak menyaksikan ghanimah peperangan itu adalah malang. Al-Mahdi akan membahagi-bahagikannya dan memerintah mengikut Sunnah Baginda SAW. Kemudian beliau wafat dan Kaum Muslimin akan menyembahyangkan beliau.”;- [ Riwayat Abu Daud, Kitab Al-Mahdi].

Hadis di bawah ini juga mungkin berkaitan dengan apa yang telah diperbincangkan di atas. Sabda Rasululullah SAW;

“Ya Allah, berkatilah Syam kami dan berkatilah Yaman kami”, mereka berkata : “Ya Rasulullah, juga Najd kita..?”, (Beliau diam tapi kemudian kembali berdoa) : “Ya Allah, berkatilah Syam kami dan berkatilah Yaman kami”, mereka berkata : “Ya Rasulullah, juga Najd kita..?”,(Rasulullah diam dan kembali berdoa) : “Ya Allah, berkatilah Syam kami dan berkatilah Yaman kami”, mereka berkata : “Ya Rasulullah, juga Najd kami..??”, beliau SAW kemudian menjawab : “Dari sana (Najd) akan muncul goncangan dan fitnah!, dan dari sana (Najd) akan muncul tanduk setan!” (Sahih Al Bukhari)





31 comments:

  1. salam wbt saudara Nursi,ada 2 perkara yg saudara paparkan di sini mohon penjelasan.satu mengenai apa yg saudara tulis sbagai riwayat? mengenai haiwan(Raja Fahd).hadis atau riwayat apa sebenarnya/kalau hadis,..mana sumbernya?.yg kedua mengenai hadis mengenai negeri tanduk syaitan.Dlm hadis ini saudara menyebutnya 'Najd kita',padahal lafaz asalnya Hijaz.tdk terdapat pun perkataan Najd dlm hadis ni.berdasarkan apa saudara menuisnya sebagai Najd? kita tk boleh menulis/menambah hadis berdasarkan prasangka.Hadis ini hanya menyebut negeri di sebelah timur tanah Hijaz.Dan negeri di sebelah timur yg sebetulnya dimaksudkan ialah negeri di sebelah timur Madinah.iaitu iraq dan bukanya Najd.Kita saksikanlah Iraq sejak peristiwa Karbala hinggalah skrg.tdk habis dgn Fitnah dan kekacauan.waAllahualam.

    ReplyDelete
  2. bukan ke Njad tu refering to Riyadh saudara yg bertanya.

    ReplyDelete
  3. Benar sdr Maya Rabian. Terpulang kpd sdr Anon 3 july samada hendak menerima atau tidak tentang pandangan saya terhadap hal ini. Saya tidak nafikan kebanyakan riwayat tentang hadis akhir zaman adalah lemah dan tidak boleh dijadikan hujah jika mengikut syarat periwayatan hadis yang amat ketat. Tetapi hadis-hadis tersebut bukan diriwayatkan oleh orang yang sebarangan, mereka adalah ulamak-ulamak tersohor dizaman mereka.

    Kebanyakan hadis akhir zaman ini diriwayatkan oleh Nuaim bin Hammad didalam kitabnya al Fitan, beliau merupakan guru kepada Imam Bukhari. kebanyakan hadisnya boleh dirujuk disini http://www.discoveringislam.org/nuaim_bin_hammad.htm

    Hadis-hadis akhir zaman mula mendapat perhatian pada awal millenum baru ini, apabila banyak petanda-petanda yang diriwayatkan itu muncul satu persatu, yang begitu menggemparkan. Hinggakan kehari ini banyak buku2 yang dikeluarkan mengulas tentang tanda-tanda tersebut.

    Saya mula tertarik kepada kajian-kajian hadis tersebut melalui buku2 Muhammad Isa Daud. Saya mencadangkan supaya Anon membaca kesemua buku2 beliau berkenaan kejutan Imam Mahdi & Imam Mahdi di Ambang Pintu, disitu beliau membawa riwayat di atas.

    Beliau menceritakan susah-payah mendapat manuskrip hadis tersebut yang telah hilang dari pegangan orang Islam dan tersimpan di Vatican! Belaiu menggunakan hubungan beliau dengan raja Sweden bagi memperolehi maklumatnya. Jika sdr Anon tidak mengenali beliau, boleh rujuk maklumat ini
    http://aku-macjay.blogspot.com/2011/04/free-ebook-download-collection-by.html

    Berkenaan dengan Najd, terdapat usaha dari pihak Saud utk menghapuskan & menyelewengkan fakta tentang Najd sejak dari awal penubuhannya lagi. Terdapat kitab2 yang merujuk Najd itu terletak di Hijaz telah dihapuskan atau dicetak semula dengan mengubah fakta tentang Najd tersebut. Tetapi fakta sejarah sukar hendak dihapuskan semuanya, sdr boleh rujuk disini tentang asal Najd
    http://en.wikipedia.org/wiki/Najd

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadis Ibnu Umar r.a:
      Aku telah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda dalam keadaan baginda menghadap ke arah timur: Sesungguhnya fitnah akan muncul di sebelah sana, sesungguhnya fitnah akan muncul di sana yang mana akan muncul dua tanduk syaitan.
      Ibn 'Umar, may Allah be pleased with them, reported:
      I heard Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying while pointing his hands towards the east: The turmoil would appear from this side; verily, the turmoil would appear from this side (he repeated it twice) where would appear the horns of Satan. Hadith number in Sahih Muslim [Arabic only]: 5167
      Nombor hadith di dalam Sahih Muslim : 5167

      sumber
      http://www.mymasjid.net.my/?mod=hadith&mod2=1&mod3=53&mod4=975&mod5=1654

      Delete
  4. salam wbt.buat saudari Maya dan saudara Nursi,mmg benar Najd skrg ini Riyadh.saya tidak pernah menyangah kewujudan daerah/negeri Najd di Hijaz.Yang mnjadi persoalan sekarang ialah hadis mengenai negeri 'Tanduk Syaitan'.Ketika hadis itu diriwayatkan melalui lisan Rasulullah(saw).di mana keberadaan Nabi dari segi logistik?adakah di Mekah atau Madinah.Sekali lagi sekiranya mmg ketika itu Nabi di Madinah,maka arah timur kota Madinah ialah negeri Iraq bukanya Najd.Sekarang ini mari kita sama2 renungkan antara Iraq dan Najd ini, mana satukah yg di dlmnya terlalu banyak fitnah?

    kita ini umat membaca.umat yg Nabi(saw) ajar utk menjadi pratikal.seimbangankan antara iman,akal dan ilmu.Kita tdk diajar utk menerima bulat2 sesuatu.selidiki dulu kalau dirasakan sumbernya meragukan.

    Saya teringat kisah mengenai Imam Hasan al Basri,dia pernah menukilkan ini;" org menyangka mataku akan sejuk kerana sering membawa/menyampaikan hadis Nabi(saw),tpi adakah kalian sedar ..aku ini akan celaka andainya aku tdk melakukan apa yg aku sendiri menyarankan.aku dikira berdusta atas nama baginda".maksudnya ialah hati2 di dlm menyampaikan hadis,walaupun niatnya baik/betul tapi..kalau terdapat di dlmnya tokoh tambah apatah lagi hadis mungkar yg sengaja diada2kn utk menguatkan pendapat inilah yg bahayanya.

    maafkan saya saudara Nursi,..itulah mengapa saya ingin sgt bertanya mengenai apa yg saudara tulis sbgai "riwayat" haiwan(merujuk Raja Fahd).riwayat apakah itu?ia seolah2 hadis.kalau mmg hadis siapa perawinya?.sebab ianya sgt ganjil.kalau ianya ada krn Muhammad Isa Daud menulisnya di dlm kitab/bukunya,maka..apa yg mendorong kita menjadikanya hujah?.ya hadis akhir zaman ini byk,tapi ianya semacam kisah2 'israiliyat'yg sampai saat ini masih didebatkan keaslianya.Jadi saya menyimpulkan lebih baik kita mengambil jalan selamat.iaitu berpegang pada hadis2 yg mmg terbukti sahih.Tapi saya pun faham juga masing2 kita saling berbeza pendapat dan pemahaman.Untuk yg ini,marilah kita sama2 memohon agar Allah menunjuki kita dan memelihara iman kita sampai akhirnya.wassalam.~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadis Ibnu Umar r.a:
      Aku telah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda dalam keadaan baginda menghadap ke arah timur: Sesungguhnya fitnah akan muncul di sebelah sana, sesungguhnya fitnah akan muncul di sana yang mana akan muncul dua tanduk syaitan.
      Ibn 'Umar, may Allah be pleased with them, reported:
      I heard Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying while pointing his hands towards the east: The turmoil would appear from this side; verily, the turmoil would appear from this side (he repeated it twice) where would appear the horns of Satan. Hadith number in Sahih Muslim [Arabic only]: 5167
      Nombor hadith di dalam Sahih Muslim : 5167

      sumber
      http://www.mymasjid.net.my/?mod=hadith&mod2=1&mod3=53&mod4=975&mod5=1654

      Delete
  5. Sdr Anon., terimakasih atas pandangan saudara. Hadis tanduk syaitan adalah hadis yang masyhur yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari , Imam Muslim dan ramai lagi antaranya Abu Nu’aim dan Ibn ‘Asakir.

    Seperti yang saya dapati untuk memahami hadis akhir zaman kebanyakannya adalah petunjuk dari petunjuk yang di gambarkan itu barulah kita memahami amaran disampaikan oleh Rasulullah saw. Disini petunjuknya adalah Najd atau timur dan amrannya adalah fitnah dan tanduk syaitan.

    Disini saya senaraikan hadis-hadis berkenaan dengan Najd yang bertaraf sahih bermakna ianya amat penting untuk umat Islam mendalami dan memahaminya;

    Telah menceritakan kepadaku Harmalah bin Yahya yang berkata telah mengabarkan kepada kami Ibnu Wahb yang berkata telah mengabarkan kepadaku Yunus dari Ibnu Syihab dari Salim bin ‘Abdullah dari ayahnya bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam berkata dan Beliau menghadap kearah timur “fitnah datang dari sini, fitnah datang dari sini, fitnah datang dari sini, dari arah munculnya tanduk setan” [Shahih Muslim 4/2228 no 2905]

    Telah menceritakan kepada kami Abu Bakar bin Abi Syaibah yang berkata telah menceritakan kepada kami Waki’ dari Ikrimah bin ‘Ammar dari Salim dari Ibnu Umar yang berkata “Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam keluar dari pintu rumah Aisyah dan berkata “sumber kekafiran datang dari sini dari arah munculnya tanduk setan yaitu timur [Shahih Muslim 4/2228 no 2905]

    Telah menceritakan kepada kami Abu Bakar bin Abi Syaibah yang berkata telah menceritakan kepada kami ‘Ali bin Mushir dari Asy Syaibani dari Yusair bin ‘Amru yang berkata “aku bertanya kepada Sahl bin Hunaif “apakah engkau mendengar Rasulullah [shallallahu ‘alaihi wasallam] menyebutkan tentang Khawarij? Sahl berkata aku mendengarnya, dan ia menyisyaratkan tangannya ke arah timur [dan berkata] muncul kaum yang membaca Al Qur’an dengan lisan mereka tetapi tidak melewati tenggorokan mereka, mereka keluar dari agama seperti anak panah yang lepas dari busurnya [Shahih Muslim 2/750 no 1068]

    Telah menceritakan kepada kami Muhammad bin Al Mutsanna yang berkata telah menceritakan kepada kami Husain bin Hasan yang berkata telah menceritakan kepada kami Ibnu ‘Aun dari Nafi’ dari Ibnu Umar yang berkata [Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam] bersabda “Ya Allah berilah keberkatan kepada kami, pada Syam kami dan pada Yaman kami”. Para sahabat berkata “dan juga Najd kami?”. Beliau bersabda “disana muncul kegoncangan dan fitnah, dan disanalah muncul tanduk setan” [Shahih Bukhari 2/33 no 1037]

    Soalan saudara anon adalah tepat, dimanakah Rasulullah saw ketika hadis tersebut disampaikan?
    Kita tidak perlu mengagak, dalam zaman Google ini sdr hanya perlu tandakan kedudukan kedua-dua tempat tersebut, samada Mekah atau Madinah..Apakah yang kita dapati...kedua-duanya menunjukkan sebelah timurnya adalah Riyadh(Najd)!
    Inilah koordinat Riyadh dalam Google earth
    24°43'48.42"N
    46°42'60.00"E
    Sebenarnya Iraq berada di utara dari kedua-dua tempat tersebut jika dirujuk dari Google earth.

    (sambung bawah)

    ReplyDelete
  6. Soalan sdr anon seterusnya manakah terdapat banyak FITNAH antara Iraq dan Najd...nampaknya sdr masih lagi tidak jelas tentang definisi fitnah. Fitnah adalah sesuatu yang kita sukar hendak tentukan samada benar atau palsu tentang sesuatu keadaan itu.
    Keadaan huru-hara yang berlaku di Iraq itu adalah hasil berpunca dari TEMPAT PUNCANYA FITNAH seperti yang di beri amaran oleh Rasulullah saw itu. Cuba sdr anon selidiki apakah yang menyebabkan Amerika menyerang Iraq? Ia adalah atas permintaan Raja Fahd ketika itu meminta Amerika menghapuskan Saddam Husin kerana terpedaya dengan maklumat palsu Amerika yang menunjukkan Iraq merancang untuk menyerang Saudi. Bukan setakat itu sahaja, Saudi telah menyediakan bandar Dahran sebagai kem dan pengkalan tentera Amerika yang kekal di Saudi, dan disinilah juga tempat bermulanya Amerika melancarkan serangan udara dan peluru berpandu ke Iraq!
    Disinilah juga tempat berpuncanya bencana yang berlaku keatas al-aqsa, umat Islam Palestin dan juga tertegaknya negara Israel hingga hari ini. Cuba sdr dalami sejarah bagaimanakah tertegaknya negara Saudi hari ini, negara Saudi tertegak apabila British melantik Syarif Hussin sebagai Raja Hejaz dengan memberontak dari Khalifah Uthmaniyyah. Kemudiannya pula menjalankan percaturannya bagi memboleh negara Israel terbentuk dengan menjatuhkan pula Syarif Husin dan mengangkat Aziz ibn Saud sebagai Raja Hejaz dan Najd kemudiaanya distukan menjadi Saudi. Sebagai tanda terhutang budi terhadap British yang telah mengangkatnya menjadi raja, dalam satu lapuran oleh Lord Balfour, setiausaha Kerajaan British menyatakan Raja ibn Saud mengalu-alukan penubuhan sebuah negara Yahudi di Palestine...
    (sambung)

    ReplyDelete
  7. At the outset of World War I, a Jewish British officer from India, David Shakespeare, met with Ibn Saud in Riyadh and later led a Saudi army that defeated a tribe opposed to Ibn Saud. In 1915, Ibn Saud met with the British envoy to the Gulf region, Bracey Cocas. Cocas made the following offer to Ibn Saud: “I think this is a guarantee for your endurance as it is in the interest of Britain that the Jews have a homeland and existence, and Britain’s interests are, by all means, in your interest.” Ibn Saud, the descendant of Dönmeh from Basra, responded: “Yes, if my acknowledgement means so much to you, I acknowledge thousand times granting a homeland to the Jews in Palestine or other than Palestine.” Two years later, British Foreign Secretary Lord Balfour, in a letter to Baron Walter Rothschild, a leader of the British Zionists, stated: “His Majesty’s government view with favor the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people . . .”

    http://www.strategic-culture.org/news/2011/10/26/the-doenmeh-the-middle-easts-most-whispered-secret-part-ii.html

    Begitu juga dengan amaran ‘tempat munculnya tanduk syaitan’ merupakan kiasan terhadap kuatnya fitnah tersebut hingga menyebabkan umat Islam berpecah belah dan berada didalam keadaan keliru.
    Adakah kebetulan, Riyadh menjadi ibukota kepada Kerajaan Saudi yang menjadi tempat munculnya tanduk syaitan tersebut? Sekarang ini Riyadh menjadi sebuah bandar metropolitan dengan terbinanya bangunan yang Megatall, mencipta rekod dunia sebagai bangunan tertinggi didunia yang tidak pernah dimimpikan manusia sebelum ini.
    Kalau kita perhatikan rentetan ini kita akan temui lagi hadis tentang hampirnya kiamat (artikel tersebut ada di PZ) apabila bangsa arab badwi berlumba-lumba membuat binaan tinggi...dan ia menjurus kepada tempat, zaman dan pelaku yang sama!
    Sdr anon tidak sepatutnya menolak bulat-bulat pandangan yang dikemukakan oleh Muhammad Isa Dawud tanpa hujah yang kukuh apatah lagi tanpa membaca sumber-sumber yang beliau kemukakan. Saya berpandangan MID membuka dimensi baru dalam pandangan berkenaan petunjuk dan peristiwa yang akan berlaku di akhir zaman berdasarkan kebolehannya yang beliau miliki. Beliau bukan sahaja mempunyai ilmu untuk berada didalam dimensi alam jin bahkan dapat membaca tulisan purba yang tidak dimiliki oleh orang lain.
    Satu lagi perkara yang amat menarik tentang hadis-hadis akhir zaman ini walaupun terdapat banyak khilaf tentang sumbernya tetapi kebanyakan peristiwa tersebut sedang berlaku betul-betul dihadapan mata kita!

    ReplyDelete
  8. Ada ulama yang berpendapat fitnah dari timur itu merupakan tempat munculnya Dajjal. Ada ulamak yang mengatakan Dajjal itu asalnya berpura-pura Islam seperti hadis berkenaan Dajjal dalam peristiwa Ibnu Sayyad, Rasulullah pernah menyangka bahaw Ibnu Sayyad itu dajjal, hingga ada sahabat mahu membunuhnya lalu ditegah oleh Rasulullah kerana hanya Nabi Isa yang layak membunuh Dajjal. Padahal waktu itu Ibnu Sayyad adalah seorang Islam.

    sebagai membuka minda boleh juga lihat video disini
    http://www.youtube.com/watch?v=XT5LryL9rrY

    pandangan Imran Hosein tentang Dajjal dari Saudi!
    http://www.imranhosein.org/articles/islam-and-politics/405-madinah-returns-to-the-centre-stage-in-akhir-al-zamaan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadis Abdullah bin Umar r.a: Sesungguhnya Umar bin Al-Khattab telah bertolak bersama Rasulullah s.a.w dan beberapa orang sahabat (sekumpulan sahabat yang tidak lebih dari sepuluh orang) ke perkampungan Ibnu Soyyad. Setibanya baginda di sana, baginda s.a.w mendapati beliau sedang bermain dengan beberapa orang kanak-kanak lelaki di tepi binaan yang tinggi kepunyaan Bani Maghalah. Ketika itu Ibnu Soyyad hampir baligh. Ibnu Soyyad tidak menyedari kedatangan Rasulullah s.a.w sehinggalah Rasulullah s.a.w menepuk belakangnya dengan tangan lalu bertanya kepada Ibnu Soyyad: Adakah engkau bersaksi bahawa aku ini Rasulullah? Ibnu Soyyad melihat kepada Rasulullah s.a.w dan berkata: Aku bersaksi bahawa engkau Rasul (utusan) para Ummiyyin (tidak pandai membaca dan menulis). Ibnu Soyyad bertanya kepada Rasulullah s.a.w: Adakah engkau bersaksi aku adalah utusan Allah? Rasulullah s.a.w menolak pertanyaan tersebut lalu bersabda: Aku hanya beriman dengan Allah dan para Rasul-Nya. Kemudian Rasulullah s.a.w bertanya lagi: Apa yang engkau nampak (tentang perkara-perkara ghaib)? Ibnu Soyyad berkata: Datang kepadaku berita benar dan berita bohong. Rasulullah s.a.w bersabda kepadanya: Engkau tidak dapat membezakan antara keduanya. Kemudian Rasulullah s.a.w bersabda lagi: Sesungguhnya aku telah menyembunyikan sesuatu darimu supaya engkau boleh memberitahuku benda tersebut. Ibnu Soyyad berkata: Ia adalah Dukh, iaitu sejenis asap. Lalu Rasulullah s.a.w terus memotong cakapnya dengan menyebut: Ikhsa' (Cis!). Engkau tidak dapat menyaingi kemampuan engkau kerana engkau tidak lebih dari seorang pendeta yang diberitahu oleh syaitan. Lalu Umar bin Al-Khattab berkata: Wahai Rasulullah s.a.w! Biarkan aku memenggal lehernya. Rasulullah s.a.w bersabda: Sekiranya benar dia adalah Dajal maka engkau tidak mampu membunuhnya dan sekiranya dia bukan Dajal maka tiada gunanya engkau membunuhnya. Salim bin Abdullah berkata: Aku telah mendengar Abdullah bin Umar menceritakan bahawa Rasulullah s.a.w bersama Ubai bin Kaab Al-Ansariy ke sebuah kebun tamar. Di dalam kebun tamar itulah Ibnu Soyyad berada. Apabila Rasulullah s.a.w memasuki kebun itu, baginda segera bersembunyi di belakang pelepah tamar. Baginda bersembunyi supaya boleh mendengar apa yang diucapkan oleh Ibnu Soyyad tanpa dilihat (diketahui) oleh Ibnu Soyyad. Maka Rasulullah s.a.w telah melihat Ibnu Soyyad sedang mengiring di atas hamparan yang dianyam dari kapas sambil mengeluarkan suara yang tidak difahami. Tiba-tiba ibu Ibnu Soyyad ternampak Rasulullah s.a.w yang sedang bersembunyi di belakang pelepah tamar, lalu dia memberitahu Ibnu Soyyad: Wahai Sof! Sof adalah nama Ibnu Soyyad. Ini Muhammad, lalu Ibnu Soyyad bangkit. Rasulullah s.a.w bersabda: Sekiranya ibu Ibnu Soyyad membiarkannya nescaya akan nyata siapakah sebenarnya Ibnu Soyyad. Salim menceritakan bahawa Abdullah bin Umar berkata: Maka Rasulullah s.a.w berdiri di tengah-tengah orang ramai lalu memuji Allah dengan apa yang layak bagi-Nya, kemudian memperkatakan tentang Dajal, sabdanya: Sesungguhnya aku memperingatkan kamu tentang Dajal dan semua para Nabi sebelum ini memperingatkan kaumnya mengenai Dajal. Nabi Nuh telah memperingatkan kaumnya tentang Dajal, tetapi aku terangkan kepada kamu sesuatu yang belum pernah diterangkan oleh para Nabi sebelum ini kepada kaumnya. Ketahuilah, sesungguhnya Dajal itu buta sebelah matanya, sedangkan Allah Maha Suci lagi Maha Luhur dan tidak buta.

      sumber :=
      http://www.mymasjid.net.my/?mod=hadith&mod2=1&mod3=53&mod4=978

      Delete
  9. salam saudara Nursi,terima kasih atas maklumat ini.
    Bagaimana pun saya masih belum dapat menerima hujah saudara.ada perkara di situ yg saya bersetuju dan terdapat juga yg tidak saya setujui.ini bukan mengenai siapa benar siapa salah,..tapi lebih kepada mencari kebenaran berdasarkan hujah.

    1.Mengenai FITNAH antara Irag dan Najd,bila saya nyatakan ini,ianya menjurus kepada apa yg telah berlaku di Iraq dan Najd sejak dahulu sampailah sekarang.sedangkan saudara..hanya menjurus kpd hubungan Amerika dan KSA sekitar abad ke 20 smpailah skrg.Mengenai akhir zaman bagaimana badwi membina bangunan tinggi itu mmg tdk menjadi isu bagi saya.ia samalah dengan kejadian2/alamat tanda2 kiamat yg lain(perempuan lebih ramai,banyaknya pembunuhan,terjadinya gempa di sana sini,org bodoh diangkat menjadi pemimpin dan sebagainya.Di sini kita kena tahu untuk membezakan dan tidak pukul rata.

    Analoginya ..adakah kita boleh menjadikan lembu sebagai kerbau hanya dengan kita menukar tanduknya?sedangkan fizikal yg lain tetap sama.?Masalah kita sekarang kita banyak mengunakan istilah/nama baru untuk perkara lama dengan tujuan untuk memberi gambaran baru.Disinilah kita kena hati2.

    2.Mengenai hadis tanduk syaitan,silakan saudara tgk link ini.ini sebenarnya link yg saudara sendiri berikan tapi atas tajuk negeri Najd.tapi yg ini kita ambik tajuk (hadis Of Najd)-

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hadith_of_Najd

    secara umumnya hadis ini juga digunakan para penentang dakwah Imam Muhammad Abdul wahab sebagai alat untuk menentangnya(dakwahnya).Bagaimana pun semua persoalan atau hujah2 penentang dakwah beliau telah beliau dan pedukungnya jawab sendiri.Hujah di jawab hujah.akhirnya terpulang kpd pemahaman masing2.wassalam.

    ReplyDelete
  10. Tahniah kepada tuan berua..perdebatan tuan2 nampaknya bukan satu perbalahan ttp mencari titik pertemuan yang satu...Insyallah...Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana...tahniah.

    ReplyDelete
  11. Kalo Dajjal bermata kuyu koq itu petanda dia Dajjal bermata satu.
    Kalo Dajjal bermata lesu dialah Dajjal bermata empat rabun selalu..
    Kalo Dajjal buta mata pejam terus itu petanda ajalnya menunggu.
    Kapan benteng tegoh dibina Zulkarnaen roboh Dunia Islam celaru...
    Keluar Yakjod Makjod berduyun2 bikin kerosakan Mekah harubiru.
    Kapan muncul AlMahdi siapa Dajjal Yakjod Makjod nanti dia tahu....

    ReplyDelete
  12. Sheikh anon 15 julai 2012 itu berdebat kerana mempertahankan gurunya yg berasal dari najd, muhammad b abdul wahhab, manakala tuan blog ini lurus membongkar fitnah akhir zaman.

    ReplyDelete
  13. Raja abdullah dah mangkat 23.1.2015

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah dekat masanya dengan keluarnya imam Mahadi? Setakat hari ini permindahan kuasa ke salman berjalan lancar

      Delete
    2. Adakah dekat masanya dengan keluarnya imam Mahadi? Setakat hari ini permindahan kuasa ke salman berjalan lancar

      Delete
  14. Belum boleh komen tuan. Zahirnya berjalan lancar. Tsunami berlaku, bukan serta merta lepas gempa. Antara kematian Fahd dgn Abdullah ni pun, Allah beri tempoh 10 tahun.
    Dalam tempoh 10 tahun akan dtg, mcm2 boleh berlaku. Kita ni...bukan patut menafikan. Sebaiknya kita patut menginsafi.., dan berusaha lebih kuat atas keperluan agama ini secara berjemaah.

    ReplyDelete
  15. http://www.eramuslim.com/berita/analisa/apakah-kematian-raja-abdullah-pertanda-sambut-kehadiran-imam-mahdi.htm#.VMiiRdKUdqU

    http://www.eramuslim.com/berita/analisa/waspada-paham-syiah-terkait-paska-kematian-raja-abdullah.htm#.VMihRdKUdqU

    ReplyDelete
  16. Sheikh Imran Hossein berpendapat kemangkatan Raja Abdullah menandakan dekatnya berlaku perang akhir zaman. Ini kerana selepas para imam (7) dari seluruh pelusuk dunia akan membai'ah imam Mahdi di Mekah.Justeru akan datang sekumpulan tentera dari Syam (Syria) yang dihantar untuk menentang imam Mahdi namun mereka akan ditelan bumi
    Imam Mahdi secara paksa, maka ia dibai’at di antara Rukun dengan Maqam Ibrahim (di depan Ka’bah). Kemudian diutuslah sepasukan manusia dari
    penduduk Syam, maka mereka dibenamkan di sebuah daerah bernama Al-Baida yang berada di antara Mekkah dan Madinah.” (HR Abu Dawud 3737)
    Saudaraku, sebahagian tanda-tanda akhir zaman beranggapan bahwa tanda yang pertama telah terjadi, yaitu perselisihan dan kekacauan yang timbul sesudah wafatnya seorang pemimpin di jazirah arab, maka kita sudah harus bersiap-siap untuk berlangsungnya pembai’atan paksa Imam Mahdi di depan Ka’bah.
    Saudaraku, bila ketiga peristiwa di atas telah terjadi, bererti Ummat Islam di seluruh penjuru dunia menjadi tahu bahwa Hadits berikut ini bahkan memberikan kita gambaran bahwa kedatangan Imam Mahdi akan disertai tiga peristiwa penting.
    Pertama,perselisihan berkepanjangan sesudah kematianseorang pemimpin.
    Kedua, dibai’atnya seorang lelaki (Imam Mahdi) secara paksa di depan Ka’bah.
    Ketiga, terbenamnya pasukan yang ditugaskan untuk menangkap Imam Mahdi dan orang-orang yang berbai’at kepadanya. Allah benamkan seluruh pasukan itu kecuali disisakan satu atau dua orang untuk melaporkan kepada penguasa zalim yang memberikan mereka perintah untuk menangkap Imam Mahdi.

    “Akan terjadi perselisihan setelah wafatnya seorang pemimpin, maka keluarlah seorang lelaki dari penduduk Madinah mencari perlindungan ke Mekkah, lalu datanglah kepada lelaki ini beberapa orang dari penduduk Mekkah, lalu mereka membai’at Imam Mahdi telah datang diutus ke muka bumi. Panglima ummat Islam di Akhir Zaman telah hadir.. . Dan bila ini telah menjadi jelas kita pun terikat dengan pesan Nabishollallahu ’alaih wa sallam sebagai berikut:

    “Ketika kalian melihatnya (kehadiran Imam Mahdi), maka berbai’at-lah dengannya walaupun harus merangkak-rangkak di atas salju karena sesungguhnya dia adalah Khalifatullah Al-Mahdi.” (HR Abu Dawud 4074)
    Ya Allah, izinkanlah kami bergabung dengan pasukan Imam Mahdi. Ya Allah anugerahkanlah kami rezeki untuk berjihad di jalanMu bersama Imam Mahdi lalu memperoleh salah satu dari dua kebaikan: ’isy kariman (hidup mulia di bawah naungan syariat Allah) atau mut syahidan (mati syahid). Amin…
    Bersabda Rasulullah -shallallahu alaihi wa alihi wa salam- :

    ReplyDelete
  17. “Akan terjadi suatu perselisihan ketika meninggalnya seorang khalifah (penguasa pengganti). Maka keluarlah seorang laki-laki dari penduduk Madinah dan ia lari ke Makkah. Lalu datanglah kepadanya orang-orang yang berasal dari penduduk Makkah, dan mereka membawa laki-laki tersebut dengan paksa. Kemudian mereka membai’atnya antara sudut Ka’bah dengan Maqam Ibrahim”.
    (HR Ahmad dan Abu Dawud dari Ummu Salamah –radliallahuanha-, dishahihkan Al Haitsami dalam Majma’ az Zawaid, dan di hasankan oleh Ibnul Qayyim, dan terdapat syawahid (penguat) hadits serupa dari ‘Aisyah –radliallahuanha-)
    dari Sauban, r.a.. Rasullulah s.a.w. bersabda maksudnya, " akan berbunuhan di tempat simpanan Kaabah. kamu tiga beradik. Semuanya adalah anak-anak kepada bekas khalifah....maka tidak seorang pun dari mereka akan dapat (harta itu atau menjadi khalifah ). Kemudian muncullah panji2 hitam dari timur. lalu mereka akan membunuh kamu semua (dengan pembunuhan yang paling dahsyat) yang belum pernah dilakukan oleh mana mana kaum pun.Kemudian baginda menyebut sesuatu yang saya tidak berapa ingat.Kemudian baginda bersabda maka jika kamu melihatnya, maka hendaklah kamu segera berbai'ah dengannya walaupun terpaksa merangkak di atas salji kerana disisinya adalah khalifah Allah, iaitu Imam Mahdi"
    Keterangan :
    Tidak disebutkan oleh hadits ini (Hadits wafatnya seorang khalifah sebelum munculnya al mahdi) seperti apakah ciri khalifah yang meninggal sebelum munculnya al mahdi ini, namun mengingat banyak hadits menyebutkan bahwa sebelum al mahdi muncul di dunia ini penuh dengan kezaliman, bahkan manhaj salafy wahhabbi di saudi juga menganggap raja saudi sebagai khalifah dan banyak diantaranya yang menulis tentang Daulah Su’udiyah. Dan yang terakhir inilah yang dimaksudkan hadits tersebut mengingat al mahdi muncul di haramain.
    Disini dijelaskan oleh Rasulullah -shallallahu alaihi wa alihi wa salam- bahwa al Mahdi -alaihis salam- adalah salah seorang dari penduduk Haramain,
    Pembaitan al mahdi terjadi di Makkah oleh ulama penduduk haramain kerana waktu itu di Haramain (sekarang masuk wilayah saudi arabia) sedang terjadi kekosongan kekuasaan pemerintahan akibat meninggalnya penguasanya sehingga terjadilah pertikaian perebutan kekuasaan. Al mahdi dibaiat sebagai khalifah atas adanya konflik pemerintahan di haramain dan sekitarnya.
    Setelah resmi dibaiat sebagai amir haramain dan sekitarnya (amir negeri saudi saat ini – wallahua’lam), al mahdi masih menghadapi tentangan dari penguasa penguasa lainnya di Semenanjung arabia (Timur Tengah).
    4. Siapa Saja yang Akan Diperangi dan Memerangi Al Mahdi -alaihis alam-
    Telah bersabda Rasulullah -shallallahu alaihi wa alihi wa salam- :
    “Kamu akan memerangi semenanjung arabia, lalu Allah akan menaklukkannya untukmu. Setelah itu Persia (Iran), dimana Allah akan menaklukkannya untukmu, Kemudian Rum, dimana Allah akan menaklukkannya untukmu. Kemudian kamu akan memerangi Dajjal, dimana Allah akan menaklukkannya untukmu”.
    (HR Muslim dari Nafi’ bin Atabah. Juga Diriwayatkan oleh Imam Ahmad dan Ibnu Majah)
    Keterangan :
    Yang dimaksud dengan semenanjung arabia dalam beberapa riwayat adalah kekuasaan as Sufyani yaitu anak keturunan Khalid bin Zaid bin Abi Sufyan dari bani Umayyah (pihak ayah) dan bani Kalb (pihak Ibu). As Sufyani saat itu adalah salah satu penguasa yang berpengaruh di Timur Tengah, jadi bukan penguasa Iran kerana Iran adalah wilayah Persia, juga bukan penguasa saudi, kerana al mahdi lah penguasa saudi saat itu yang menggantikan dinasti saudi (jika saudi masih ada).
    Adapun bangsa Rum kemungkinan adalah bangsa-bangsa barat salib kristian yang bersatu memerangi al mahdi.

    ReplyDelete
  18. .... SYIAH END-TIME PROPHECY ....

    Dlm satu ramalan Puak Syiah, kapan matinya Raja Abdullah Sang Wahabbi dari Bani Saud, perampok Kota Mekah, Madinah serta seluruh Semenanjong Arab AlJazeera, itu satu petanda sudah dekat kedatangan Imam Mahdi AS. Berita kematian Raja Abdullah sangat mengembirakan Puak Syiah. Karena menurut kepercayaan Puak Syiah, kononnya Imam Mahdi Syiah Imam Ke12 mereka Mohammad Hassan AsSyakari telah ribuan tahun hilang ghoib dizaman kanak2nya lagi, dlm sebuah gua diWilayah Qom Iran. Beliau inilah yg akan muncol bakal menjawat Imam Mahdi. Sebaliknya cerita sebenernya beliau telah mati dibunuh sewaktu zaman kanak2. Oleh karena utk elak tumpah darah serta balas dendam peperangan yg berlarutan, lantas comaan dimitoskan beliau maseh hidup bakal bangkit sebagei Imam Mahdi Syiah. Aduhai betapa kesian Puak Syiah hantok2 kepala namun maseh setia rela menanti.

    Raja Abdullah telah mati dibulan Januari 2015, kini jawatan dan tahta King Saud Wahabbi telah pun ditabalkan kepada Raja Salman. Namun Imam Mahdi Syiah maseh ngak muncol2 lagi. Apakah mmm.... koq beliau maseh kenyenyakan ketiduran dlm gua lagi? Kesahnya Imam Mahdi Syiah hampir sama serupa dgn Abuya Arkam Ustaz Ashaari. Belum sempat Abuya buktikan Imam Mahdi Arkam Syeikh Shuhaimi, malangnya Abuya telah tersungkor mati. Karena kemaluan beser Puak Arkam dakwa kononnya Abuya mereka ngak mati, maseh hidup lagi. Kini Abuya mereka hanya hilang ghoib sedang bertapa diGua Ashabul Kahfi. Adakah Puak Syiah telah tertipu dgn Doktrin Syiah mereka sendiri? Bageimana pula dgn Doktrin Puak Arkam, apakah mereka juga turut sama tertipu dgn Doktrin Arkam ciptaan Abuya ato mereka hanya syok sendiri?

    Tidak akan berlaku Kiamat Besar selagi belum datangnya Imam Mahdi AS. Namun Kiamat Kecil tetap berterusan berlaku, dia tetap datang dan pergi. Sengaja Allah sembunyikan rahsia Kiamat, supaya setiap manusia itu akan dibalasi akan apa yg telah dia kerjakan dibumi ini. "Sooner or later King Salman will be the last regime. The Super Magician has taught his Prodigies and they all have graduated the 73 lessons and now they all are at works. But who are they? Where are they from? The Super Magician just says you all just wait and see. Finally the realm of the Original Ahlulbait will be known..."

    ..... Wallahu'alem .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. di tahun 2021 ini telah banyak petanda2 akhir zaman dan fitnah yg tidak pernah kita jangka berlaku..mungkinkah perebutan takhta di tanah jazirah arab berlaku selepas wafatnya raja salman? kalau dilihat pada thn 2021 ini, kemungkinan itu ada..raja salman sudah lanjut usia, uzur hanya menunggu masa..seluruh umat islam menunggu kedatangan imam mahdi cuma zaman bila tahun bila ianya tetap rahsia Allah s.w.t.
      Kerja kita cuma persiapkam diri, perkuatkan iman semoga kita semua dipilih untuk menuju jalan kebenaran inshaAllah

      Wallahua’lam

      Delete
  19. Debat seru nih..dari 2012 dengan menunjukkan dalil-dalilnya menambah wawasan kita tentang tareh Islam semoga menambah keimanan kita dan saya menunggu kesimpulan tentang dajjal tanduk setan wassalam

    ReplyDelete
  20. IMAM MAHDI MENYERU:
    BENTUKLAH PASUKAN FI SABILILLAH DISETIAP DESA
    SAMBUTLAH UNDANGAN GUBERNUR MILITER ISLAM

    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata
    kalian.

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang
    kepadamu: “Berperanglah kamu pada jalan Allah”, lalu kamu berlambat-
    lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini
    daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia,
    diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu
    dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang
    lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha
    kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah
    agama untuk Allah.

    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan
    setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman,
    ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.

    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi
    Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis
    yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah
    FITNAH

    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu)
    orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-
    perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi

    kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa.

    Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan
    bersikap keraslah terhadap mereka.

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan
    apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan
    agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika
    mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang
    yang tunduk..

    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal
    dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang
    terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.

    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam,

    berpalinglah dari Nasionalisme (kemusyrikan)

    Masukan Kode yang sesuai dengan Bakat Karunia Allah yang Antum miliki.

    301. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Pembunuh Thogut / Tokoh-tokoh Politik Musuh Islam

    302. Pasukan Bendera Hitam Batalion Serbu
    - ahli segala macam pertempuran
    - ahli Membunuh secara cepat
    - ahli Bela diri jarak dekat
    - Ahli Perang Geriliya Kota dan Pegunungan

    303. Pasukan Bendera Hitam Batalion Misi Pasukan Rahasia
    - Ahli Pelakukan pengintaian Jarak Dekat / Jauh
    - Ahli Pembuat BOM / Racun
    - Ahli Sandera
    - Ahli Sabotase

    304. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Elit Garda Tentara Khilafah Islam

    305. Pasukan Bendera Hitam Batalion Pasukan Rahasia Cyber Death
    - ahli linux kernel, bahasa C, Javascript
    - Ahli Gelombang Mikro / Spektrum
    - Ahli enkripsi cryptographi
    - Ahli Satelit / Nuklir
    - Ahli Pembuat infra merah / Radar
    - Ahli Membuat Virus Death
    - Ahli infiltrasi Sistem Pakar

    Dari Barro’ RA berkata: “Nabi SAW didatangi seorang lelaki yang
    memakai baju besi, ia berkata: “Wahai Rosululloh, aku berperang
    ataukah masuk Islam?” beliau menjawab: “Masuk Islamlah kemudian
    berperang.” Maka ia masuk Islam dan berperang sampai terbunuh. Maka
    Rosululloh SAW bersabda: “Ia beramal sedikit tapi diberi pahala
    banyak.” (Muttafaq ‘Alaih, ini lafadz Bukhori)

    email : seleksidim@yandex.com atau
    email : angsahitam@inbox.com

    ReplyDelete
  21. WILAYAH KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    Bismillahir Rahmanir Rahiim

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    MENERBITKAN SURAT SECARA RESMI
    NOMOR : 1436H-RAJAB-02

    PETA ASAL WILAYAH
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    Maha Suci Allah yang di tangan-Nya Kekuasaaan Pemerintahan atas segala
    sesuatu dan kepada-Nyalah kamu dikembalikan.
    Maha Suci Allah Yang di tangan-Nyalah segala Kerajaan, dan Dia Maha
    Kuasa atas segala sesuatu,
    Wahai Rabb Pemilik Kerajaan Langit dan Bumi maupun Kerajaan yang Ada
    diantara Keduanya, Sesunggunya Engkau Maha Kuasa atas Segala Sesuatu yang Engkau Kehendaki.

    Wahai Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
    Hamba memohon Ampun dan Kasih Sayang-Mu,
    Kami Hamba-Mu yang Dhoif Mohon Izin untuk melakukan Ijtihad Syiasah

    Allaahumma sholli alaa Muhammad wa alaa aali Muhammad kamaa shol
    laita alaa aali Ibroohiim ,
    wa baarik alaa Muhammad wa alaa aali Muhammad kamaa baarokta alaa aali
    Ibroohiim fil aalamiina innaka hamiidum majiid.

    Pada Hari Ini Hari Isnain 1 Rajab 1436H
    1. Kami sampaikan Kabar Gembira bahwa Asal Mula wilayah
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu adalah dari Sabang hingga
    Maurake

    2. Wilayah Negeri dari Sabang hingga Mauroke yang dihuni oleh Umat
    Islam yang Sholeh-sholeh kami beri Namanya sesuai dengan Hadist
    Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam Menjadi Wilayah Negeri Syam.

    3. Peta Wilayah Indonesia Kami Hapus diganti dengan Nama Wilayah Syam (Negeri
    Ummat Islam Akhir Zaman)

    4. RI bubar dan Hilang, Berganti Nama Organisasi Penyamun Indonesia (OPI)

    "Perangilah orang-orang kafir dan orang-orang munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka." (QS. Al-Taubah: 73, Al-Tahrim: 9)


    Kepada para Alim Ulama cerdik cendikia Islam, Mari bersama-sama kita
    tegakkan Islam dan menjadikan AlQuran dan As Sunnah Rasulullah SAW
    menjadi satu-satunya sumber hukum yang berkuasa di Wilayah Syam.

    Umat Islam tidak layak untuk hidup tentram di-RI,
    RI adalah bagian dari Negara Zionis Internasional, Negara Dajjal.

    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah (Melayu) menghimbau melalui
    Aqidah Islam bahwa Semua Negara binaan Dajjal adalah Jibti dan Thagut
    yang harus dihancurkan, bukan menjadikannya tempat bernaung dan merasa
    hidup tentram di dalamnya sampai akhir hayat.

    Akhir Zaman adalah Masa-nya seluruh umat islam harus berperang melawan
    Zionis Internasional yang di Komandoi Israel. Waktu akan kian mendekat
    Maka Umat Islam secara terpaksa atau secara ikhlas menjadi dua
    gelombang besar wala kepada Zionis atau wala kepada Islam.

    Bila Umat Islam yang berada di Wilayah Negeri Syam ridha pasrah dan
    tunduk dibawah Tekanan OPI (organisasi Penyamun Indonesia), maka
    bersiaplah menjadi negeri yang mengerikan.

    Dan betapa banyak penduduk negeri yang mendurhakai perintah Tuhan
    mereka dan Rasul-rasul-Nya, maka Kami hisab penduduk negeri itu dengan
    hisab yang keras, dan Kami azab mereka dengan azab yang mengerikan.
    (Qs. At-Thalaq :8)

    Dan demikianlah Kami jadikan pada tiap-tiap negeri penjahat-penjahat
    yang terbesar agar mereka melakukan tipu daya dalam negeri itu. Dan
    mereka tidak memperdayakan melainkan dirinya sendiri, sedang mereka
    tidak menyadarinya. (Qs. Al-an am : 123)

    Dan begitulah azab Tuhanmu, apabila Dia mengazab penduduk negeri-
    negeri yang berbuat zalim. Sesungguhnya azab-Nya itu adalah sangat
    pedih lagi keras. (Qs. Huud:102)

    Dan berapa banyak penduduk negeri yang zalim yang teIah Kami
    binasakan, dan Kami adakan sesudah mereka itu kaum yang lain sebagai
    penggantinya. (Qs. Al-Anbiyaa:11)


    Hai orang-orang beriman, perangilah orang-orang Kafir (OPI) yang ada
    disekitar kamu, hendaklah mereka merasakan keganasan darimu,
    ketahuilah Allah bersama orang-orang yang bertaqwa (Qs. At-Taubah:123)

    ..dan perangilah kaum musyrikin itu semuanya sebagaimana merekapun
    memerangi kamu semuanya, dan ketahuilah bahwasanya Allah beserta
    orang-orang yang bertakwa. (Qs. At-Taubah:36)

    PANGLIMA PERANG PASUKAN KOMANDO PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh
    angsahitam@inbox.com

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Islam yg bangkit di sebelah Timur(Malaysia Dan Nusantara) adalah dgn kasih syg dan akhlak yg lembut. Setelah 2 tahun kemunculan Islam yg penuh kasih syg sehingga membentuk empayar di Timur barulah Imam Mahdi muncul.

    ReplyDelete

Belajar Quran