Thursday 11 August 2011

Apakah Benar 31 Navy US Terbunuh Tembakan Taliban?





Helicopter shot down
Semua berita tentang kononnya Osama telah dibunuh dalam bulan Mei lepas amat meragukan. Terbaru kita dikhabarkan bahawa Taliban telah berjaya menembak jatuh sebuah helikopter operasi khas US yang mengorbankan 31 anggotannya. Tapi yang lebih mengejutkan ialah 25 anggota Navy SEAL yang terbunuh itu adalah terlibat dengan operasi membunuh Osama bin Ladin.

Helikopter Chinook yang di naiki mereka di katakan di tembak oleh Taliban menggunakan pelancar grenade di Lembah Tangi Wilayah Wardak. Helikopter jenis ini biasanya di gunakan untuk mengangkut anggota dan bukan operasi gempur. Ia merupakan model pesawat yang tertua dalam kelengkapan tentera US dan di gunakan sejak perang Vietnam lagi.

Persoalan timbul, adakah US sengaja menembak helikopter mereka sendiri bagi menutup cerita sebenar tentang operasi Osama. Dengan terbunuhnya amggota yang terlibat dengan operasi tersebut maka rahsia penipuan pembunuhan Osama akan terkubur bersama. Seperti peristiwa 9/11 mereka mendakwa di lakukan Al Qaeda yang berlindung di Afghanistan bagi mewajarkan penaklukan di Afghanistan. Operasi terakhir bagi menutup seluruh perencanaan mereka menghapuskan tentera mereka sendiri yang terlibat dalam operasi tersebut kali ini adalah jauh lebih senang dan dengan menunding kepada Taliban pastinya akan diterima dunia.










3 comments:

  1. Tuan,
    Jika dibaca dengan teliti berita berbahasa inggeris tersebut, dan dari sumber-sumber lain.. anggota SEAL yang terbunuh adalah dari UNIT yg sama.. tetapi bukan anggota yg sama yg dikatakan membunuh Osama Bin Laden..

    Allah jua yg lebih mengetahui segala tipu daya

    ReplyDelete
  2. Operasi Osama adalah rahsia dan US pastinya tidak akan mendedahkan anggota yg terlibat. Yg pasti adalah Team 6 yg terlibat dlm Op Osama sbhg besar anggota mengalami nahas tersebut. Walau bagaimanapun ini adalah pertolongan Allah kpd mujahid dan rakyat Afghan yg tertindas. InsyaAllah US akan jatuh dan pecah belah seperti terjadi kpd USSR

    ReplyDelete
  3. saudara semua akan saksikan selepas amerika dan nato berambus dari afganistan tentera dari khurasan ini akan mara ke baitulmuqadis

    ReplyDelete

Belajar Quran