Friday, 13 June 2014

Kemaraan Mujahid Syam

Pertempuran sengit sedang berlaku di Iraq dan Syria dan beberapa wilayah penting Iraq telah jatuh di tangan pejuang Islam dibawah pasukan ISIL (Islamic State of Iraq and the Levant). Umat Islam berharap mereka benar-benar pejuang kebenaran yang dapat menegakkan Islam dan meninggikan kalimah Allah. Berikut ialah nasihat dari Amir Negara Islam Caucasus terhadap pasukan tersebut.

Nasihat Oleh Sheikh Abu Muhammad Al-Caucasian Amir Imarah Negara Islam Caucasus Kepada Mujahid Syam.




Dengan Nama Allah, Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam

Selawat dan salam keatas junjungan Nabi Muhammad saw, keluarganya, sahabatnya, dan kepada semua yang mengikuti jalannya hingga Hari Pembalasan.

Salam keatas kamu dan semoga mendapat rahmat Allah dan keredhaannya.

Wahai pejuang-pejuang Islam dan pendokong Islam.

Ini adalah nasihat kami yang ikhlas untuk Mujahidin Levant (Syam)

Nabi SAW menjelaskan dalam sabdanya: Agama ialah nasihat. Kami lalu bertanya, Nasihat kepada siapa, ya Rasulullah? Rasulullah SAW menjawab, Kepada Allah, kepada kitab-Nya (al-Quran), kepada rasul-Nya, kepada penguasa Muslimin dan kepada rakyat awam. (riwayat Muslim)

Mahasuci Allah dengan firmanNya;

Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar.


Dada kami terasa terbakar dengan apa yang kami dengar dari berbagai pihak tentang apa yang berlaku antara Mujahidin Syam, dan kami tidak mengetahui keadaan sebenarnya keatas apa yang berlaku dan kami tidak mempercayai semua perkara yang kami dengar.

Apabila jihad bermula di Syam, kami teramat gembir kerana, pertamanya, kami belajar syariah Islam di Syam, dan keduanya, kami belajar tentang hadith yang memberitahu tentang kelebihan Syam dan penduduknya, dan ketika berlakunya pertelingkahan(fitan), keimanan akan berada di Syam, dan malaikat Allah melebarkan sayapnya di atas negeri Syam, dan bumi terbaik ialah di bumi Syam, dan golongan yang mendapat kemenangan dalam peperangan akhir zaman adalah di Syam.

Kerana inilah kami menggalakan saudara-saudara kami untuk pergi ke Syam, dan memberikan kebenaran kepada mereka bila mereka meminta kebenaran kami; walaupun kami amat memerlukan mereka tetapi kami tidak dapat menahan keinginan mereka yang amat kuat.

Kami memberitahu mereka: Bila kami sampai ke Syam, kami tidak mahu kamu membentuk sebarang pasukan tentera yang bergelar "Imarah Islam Caucasus". Kami memberitahu mereka: Carilah kumpulan yang menjunjung hukum Syariat dan berjuang di bawah panji-panji tauhid dan hendaklah kamu sertai mereka dan taat setialah Amir mereka dan janganlah kami patuh atas perkara yang bertentangan dengan perintah Allah. Ini semua adalah demi perpaduan kumpulan Mujahidin dan untuk menghindari pertelingkahan, kerana kami telah mengalami pertelingkahan ini dan amat merasai kesukaran tersebut.

Dan kami amat memahami bahawa kemunculan berbagai-bagai kumpulan yang berjuang jihad di jalan Allah adalah tidak dibenarkan, kerana banyaknya kumpulan ini, Mujahidin akan kehilangan kekuatan kerana berlakunya pertelingkahan sesama mereka.

Pejuang Mujahidin mestilah berjuang di bawah satu bendera dan dibawah satu arahan untuk menjayakan satu tujuan - dan tujuan ini hanyalah untuk menjadikan kalimah Allah Yang Maha Agung sebagai kalimah yang paling tinggi. 

Wahai saudara kami seIslam, ketahuilah apabila berlakunya pertelingkahan, golongan yang selamat ialah yang berpegang kepada Sunnah Rasulullah s.a.w, berjuang sedaya-upaya hinggalah kebenaran itu menjadi jelas kepada kita. Setiap orang bertanggung jawab terhadap dirinya sendiri, tidak semua orang boleh muncul dihadapan kamera dan mengatakan apa saja yang dia dengar dan lihat, hatta sekalipun dia percaya terdapat kebaikan(maslahah) jika dia melakukan perkara tersebut.

Apabila kebenaran telah menjadi nyata, adalah wajib atas setiap orang untuk memberikan bantuan kepada sesiapa saja yang berada dipihak yang benar dalam pertelingkahan tersebut, kerana pemberontak dan penjenayah tidak melakukan perbuatannya secara rambang, mengikut pendapat ulamak yang paling sahih.

Nabi Muhammad s.a.w telah menunjukkan kepada kita dan menjelaskan bagaimana seorang Muslim patut bertindak jika adanya pertelingkahan. Rasulullah s.a.w bersabda:

Telah menceritakan kepadaku Abu Kamil Al Jahdari Fudhail bin Husain telah menceritakan kepada kami Hammad bin Zaid telah menceritakan kepada kami Utsman Asy Syahham berkata: Aku pergi bersama Farqad As Sabakhi untuk menemui Muslim bin Abu Bakrah di kawasannya. Kami memasuki kediamannya lalu kami bertanya: Apakah kau mendengar ayahmu menceritakan suatu hadits tentang tentang fitnah? Ia menjawab: Ya, aku pernah mendengar Abu Bakrah menceritakan, ia berkata: Rasulullah Shallallohu ‘alaihi wa Salam bersabda: “Sesungguhnya akan terjadi fitnah-fitnah, ingat, setelah itu terjadi fitnah, orang duduk saat itu lebih baik dari pada yang berjalan dan yang berjalan saat itu lebih baik dari yang berlari kecil menujunya. Ingat, bila fitnah terjadi, barangsiapa memiliki unta, hendaklah menyusul dengan untanya, barangsiapa memiliki kambing, hendaklah menyusul dengan kambingnya dan barangsiapa memiliki tanah, hendaklah menyusul dengan tanahnya.” Seseorang bertanya: Wahai Rasulullah, menurut Tuan bagaimana dengan orang yang tidak memiliki unta, kambing atau tanah? Beliau menjawab: “Ia berpegangan pada pedangnya lalu memukulkan bagian tajamnya ke batu (menumpulkan - pz) kemudian hendaklah menyelamatkan diri bila mampu. Ya Allah, apakah telah aku sampaikan, Ya Allah, apakah telah aku sampaikan, Ya Allah, apakah telah aku sampaikan?” seseorang bertanya: Wahai Rasulullah, menurut Tuan bagaimana bila aku dipaksa hingga aku dibawa menuju salah satu dari kedua kubu atau salah satu dari dua kelompok lalu seseorang menebasku dengan pedangnya atau anak panah menimpaku lalu membunuhku? Beliau menjawab: “Ia datang membawa dosanya dan dosamu dan ia termasuk penghuni neraka.” 

Saya merayu kepada semua Mujahidin Syam secara umumnya, dan khususnya kepada Mujahidin Caucasus: Jangan sesekali, dibawah apa keadaanpun mencampuri pertelingkahan ini, takutlah kepada Allah dan janganlah kamu menumpahkan darah sesama Muslim, takutlah Allah dan janganlah kamu menceroboh kehormatan wanita Islam. Berhati-hatilah jangan kamu menjadi kalangan orang yang rugi, yang menanggung kerugian yang besar, menjadikan usaha mereka sia-sia didalam kehidupan dunia, padahal mereka menyangka mereka melakukan kebaikan.

Jadilah didalam kalangan orang yang menyebarkan kalimah Allah dan berjalan diatas jalan yang lurus dengan menjadikannya sebagai matlamat yang paling utama, inilah jihad yang diperintah oleh Allah, inilah tauhid yang mengeluarkan manusia dari mengabdikan selain dari Allah kepada mengabdikan kepada Allah semata-mata.

Wahai saudaraku Abu Bakr al-Baghdadi, wahai, saudaraku Abu Mohammed Al Jolani, aku bersaksi dengan Allah, kami mencintai kamu demi kerana Allah, dan kami berbangga dengan kamu, dan janganlah kamu menghampakan harapan kami. Ketahuilah pertelingkahan ini tidak akan berakhir hinggalah setiap dari kamu bertolak-ansur antara satu sama lain dan sama-sama duduk semeja untuk berunding dan mendengar dan patuh kepada keputusan arahan hukum Syariah.

Ya Allah, berikanlah pertolongan kepada Mujahidin di seluruh dunia.

Ya Allah, terimalah syuhada kami dan sembuhlah luka kami, satukanlah hati-hati kami dan jadikanlah kami bersatu dengan mengukuhkan saf-saf kami, dan jadikanlah bedilan kami sampai ke matlamatnya, kasihanilah kami, engkaulah Tuhan Yang Maha Pengasih.

Ya Allah, bebaskanlah kami dari penjara,

Ya Allah, jadikanlah kami bersama Mu, bukan menentang Mu. 

Ya Allah, hancurkanlah Yahudi, Amerika, Russia, Iran, Bashar al-Assad dan sesiapa sahaja yang menjadi kawan mereka dan yang membantu mereka dari kalangan penderhaka, penindas dan penjenayah.

Ya Allah, musnahkan mereka, sesungguhnya mereka tidak mempunyai kuasa atau Engkau.

Ya Allah, goncanglah tanah tempat mereka berpijak, Ya Allah, hancurkanlah mereka dan kacau-bilaukan kesatuan mereka, Ya Allah, jadikan tipudaya mereka punca kematian mereka sendiri, wahai Tuhan Semesta Alam.

Segala puji terhadap Allah, Tuhan Semesta Alam.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, seluruh keluarganya dan para sahabatnya.



11 comments:

  1. salam...
    saudara jangan mudah terpengaruh dgn ISIS di syam.. cara jihad mereka nmpak agak pelik dan lain dari yg lain serta kejam.. harap saudara kaji selidik dgn btl2 ttg mereka(ISIS)... takut terjadi fitnah lbh besar kalau mereka bkn dari golongan yg benar.. wallahu'alam~

    ReplyDelete
  2. kalau ISIS salah , tak betul ..maknanya Basharlah yang benar ?
    kalau Bashar tak benar, maknanya ISIS yang benar !
    tapi kalau sokong ISIS pun salah, sokong Bashar pun salah, mana satu yang benar ?
    tdk mungkin kedua mereka betul dan keduanya salah !

    ReplyDelete
  3. umat islam yang sebenarnya telah dikelirukan, diracun dan di tipu oleh pihak Kuffar !
    supaya ISIS dikata salah, sedangkan Bashar dah terang2an salah ..

    ReplyDelete
  4. semoga di balik dari semua ini ada hikmah nya amin ya robbal alamin

    ReplyDelete
  5. kita berbalik kepada hsebuah hadis rasulullah yg mengatakan akn terdapat 3 kumpuln tentera islam sebelumnya kemunculan al mahdi. 1 dari yaman, 1 dari iraq dan 1 lagi dr syam iaitu syria, maka tetaplah kamu dgn tentera yg dari syam mungkin FSA. Mengenai bantuan amerika kepada FSA pula memang tidak lari dari hadis kerana tentera rom akn bergabung dgn tentera islam menentang musuh bersama iaitu yahud. Eropah dan amerika telah hampir muflis apabila negara mereka diperbodohkan oleh pemodal, banker dn policy maker yahudi dlm kerajaan. Rakyat mereka hilang kerja dan tertindas cara moden. Jadimereka bersatu dgn tentera muslim. Namun hadis rasulullah juga mengatakan yg setelah menang nanti, tentera kristian akan mengistiharkan kemenangan adalah dari kederat mereka semata untuk mendapat imej di mata dunia sebagai pembawa keamanan bukan islam. Mereka perlukan imej baik untuk membangun semula ekonomi akibat diruntuhkn oleh agenda illuminati dlm negara mereka. banyaklah negara dunia yg dh sain TPP mungkin terpaksa sokong produk merea. Bila tentera islm tak puashati, pakatan itu juga akn berperang nanti dlm peperangan ala armageddon. Jadi di tahap skrng, tade peliknya pakatantentera islam dgn eropah & amerika tu. ISIStu mungkin kumpuln tentera yg dtelan bumidlm satu hadis sebab nk jadi jagoan tapiperibadi jauh drkeperibadian i

    ReplyDelete
  6. Salam admin..sy selalu baca artikel di blog ni...bolehkah admin menyiarkan artikel mengenai pelajar dan pensyarah di malaysia berjihad di syria...ramai melabelkan mereka pengganas..tapi pada pendapat sy itu tidak benar...mereka sanggup meninggalkan harta duniawi demi berjihad di syria...mohon penjelasan admin

    ReplyDelete
  7. baca artikel ni..
    http://belogfadah.blogspot.com/2014/08/wajah-sebenar-isis-terbongkar-rupanya.html
    aku x suruh korang pcaye, cume tambahkan ilmu je, jgn bace dari sebelah pihak...

    ReplyDelete
  8. ape kate kalau basyar dan isis tu satu kepale? amacam?
    bagus sokong mujahidin, tapi selidik dulu perkara sebenar, jangan main hentam saja, itu bagus, ini bagus...
    dulu orang sibuk sokong Hizbullah, skarang Hizbusyaitan jadinya...

    ReplyDelete
  9. When Mujahiddin Born ???

    Russians are killing Ahlusunnah waljama'ah in Chechnya, Mujahiddin BORN .
    Buddhists are killing Ahlusunnah waljama'ah in Burma.
    Hindus are killing Ahlusunnah waljama'ah in Kashmir.
    Christians are killing Ahlusunnah waljama'ah in Afghanistan.
    Shias are killing Ahlusunnah waljama'ah in Iran.
    Serbs are killing Ahlusunnah waljama'ah in Bosnia.
    Kenyans are killing Ahlusunnah waljama'ah in Somalia.
    Rafidha are killing Ahlusunnah waljama'ah in Iraq.
    Communists are killing Ahlusunnah waljama'ah in the Balkan.
    Nusayria are killing Ahlusunnah waljama'ah in Syria.
    Israelis are killing Ahlusunnah waljama'ah in Palestine.
    Christians are killing Ahlusunnah waljama'ah in the Central African Republic.


    mujaheddin was born, if he a terrorist ? no, Mujahedeen defending the ummah

    And it is us who are called “Terrorists”??

    Tell me, when did I ever invade your country?

    How the True Teroris ? US, YAHUDI, NASRANI, Tirani, BUDHA, HINDU, RUSIA, SYIAH,

    come on, you can open your eyes, see what's happening in the world, which is true always oppressed and killed, !!!

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah... Semoga Allah menunjukkan kita jalan yang lurus, jalan yang di kurniakan akan Nikmat²Nya, bukan jalan yang di murkai dan bukan pula jalan yang sesat. In shaa Allah. Berjuanglah wahai para Mujahid, Syahid menanti kalian.

    ReplyDelete
  11. Read information daulah islamiyah

    www.metromininews.blogspot.com

    ReplyDelete

Belajar Quran