Monday 27 May 2013

Raja Arab Saudi Meninggal?

Raja Abdullah ketika anugerahkan Darjah Tertinggi King Abdul Aziz Kepada Obama

Seorang wartawan Saudi yang bekerja untuk Asharq Alawsat yang berpusat di London mengatakan bahawa Raja Saudi, Abdullah bin Abdulaziz, telah mati secara klinikal, sejak Rabu (22/5/2013).

Dia juga melalui sumber media di Arab Saudi yang mengatakan bahawa organ utama Raja Saudi itu, termasuk hati, ginjal dan paru-parunya, telah berhenti berfungsi.

Doktor mengatakan telah menggunakan defibrilator pada dirinya beberapa kali. Ia juga dilaporkan saat ini masih hidup dengan bantuan mesin pernafasan.

Pihak kerajaan belum mengulas laporan kematian klinikal Raja tersebut.

Raja Saudi itu tidak muncul di depan awam beberapa waktu belakangan dan putera mahkota hadir mewakilinya dalam majlis rasmi.

Ini adalah buat kali keduaAsharq Alawsat melaporkan kematian Raja Abdullah.

Pada bulan November 2012, harian itu juga melaporkan bahwa Raja Saudi telah koma dan secara klinikal mati hampir seminggu setelah dia menjalani pembedahan punggung selama 14 jam di sebuah hospital di ibukota Saudi, Riyadh.

Laporan itu kemudian disangkal oleh pihak kerajaan.

Kesihatan raja berusia 89 tahun itu telah menurun sejak akhir-akhir ini, di mana ia diberitakan telah menerima rawatan di hospital beberapa kali.


Sumber;

http://www.arrahmah.com/news/2013/05/27/raja-arab-saudi-abdullah-bin-abdulaziz-dilaporkan-mati-secara-klinis-1.html#sthash.0qqAc75s.dpuf

No comments:

Post a Comment

Belajar Quran