Monday 13 May 2013

Kehancuran Nuklear Iran Turut Musnahkan Arab


Pada setiap musim bunga dan panas, semasa keadaan tekanan rendah di Teluk Parsi, satu kuasa angin yang kuat dikenali sebagai " shamals dan sharqi," bertiup kebawah dari utara dan timur laut membawa hingga ke Saudi Arabia, membawa naik bersamanya butiran pasir yang semakin banyak apabila ia menuju kearah selatan dan barat daya merentasi padang pasir Arab. Kerap kali ribut pasir ini menjadi teramat besar - tinggi beratus-ratus meter dan berkilometer lebar dan panjangnya, boleh menutupi sepenuhnya matahari, pada ketika semuanya berakhir, menenggelamkan sesebuah bandar, hinggakan bandar besar seperti Riyadh boleh ditenggelami hingga lebih dari semeter.

Sandstorm hitting Riyadh, Saudi Arabia, 2012
Sandstorm hitting Riyadh, Saudi Arabia, 2012

Kelajuan angin boleh mencapai halaju 30 hingga mencecah 300 km/h, kebiasaan laluannya separuh bulatan, kemudian menukar haluan ke selatan teluk dan negara-negara teluk. Kebiasaannya pada saban tahun semua negara-negara teluk – UAE, Qatar, Bahrain, Oman, Kuwait dan Saudi Arabia, menghadapi beratus kali serangan debu dan ribut pasir sebegitu. Selalunya angin yang mendorong ribut pasir ini bermula dari sebelah utara dan timur laut (Iran, Iraq, Kuwait, dan kadangkala Turki).

NASA satellite image of typical shamal wind directions.
NASA satellite image of typical shamal wind directions.
Peta dibawah menunjukkan kedudukan kelengkapan nuklear Iran dan lombong uranium. Sila lihat sekali lagi image satelit NASA dan perhatikan haluan utama angin Shamal.

iranmap1
Bayangkan "10 kali ganda Fukushima"; pengeboman kelengkapan nuklear Iran akan menyebabkan wilayah Negara Teluk hampir seluruhnya tidak sesuai untuk didiami.

Bencana Fukushima tidak perlu dipersoalkan lagi merupakan bencana nuklear terburuk pernah dialami dunia setakat ini. Sebenarnya, ramai ahli sains percaya, ia merupakan bencana alam sekitar yang paling buruk didunia.

Cuba bayangkan beberapa reaktor nuklear yang besar (Pengeluaran reaktor nuklear Iran Bushehr, adalah 1000 MW berbanding Fukushima Daiichi 784MW), bersama beberapa pusat pengkayaan uranium, dan sudah pasti kawasan simpanan ketenteraan dan pastinya lombong uranium, semuanya dibom hingga menjadi debu dalam beberapa hari saja. Tambahan pula, tidak seperti reaktor Fukushima Daiichi yang alami hanya sebahagian saja kepincangan dengan kebanyakan teras kuasa dan tempat simpanan sisa kuasa nuklear masih lagi dalam keadaan baik. 

Jika semua bahan kuasa nuklear Iran meledak kedalam atmosfera, dan tidak lupa juga serangan oleh US-Israel keatas kelengkapan nuklear Iran pasti menggunakan bahan letupan mengandungi uranium, dan berkemungkinan akan menghasilkan beberapa letupan mini-nuklear. 

Bahkan, berhubung bencana nuklear dan alam sekitar yang dialami oleh Fukushima amat lekeh jika dibandingkan kemusnahan yang disebabkan oleh pengeboman keatas tapak nuklear Iran. Bahan-bahan nuklear yang menimpa untuk kejadian ini adalah amat dahsyat. Secara sederhananya, berpuluh-puluh ribu bahkan mungkin beratus ribu rakyat yang tidak berdosa akan mati dalam masa setahun selepas serangan tersebut. Manakala berjuta lagi akan mati dalam masa satu atau dua dekad dalam bentuk penyakit kanser akibat terdedah kepada radiasi nuklear. 

Sebahagian besar juga bahan nuklear tersebut akan menimpa sama ada dalam masa serta merta atau dalam masa seminggu atau sebulan di kawasan padang pasir Arab, dimana angin, saban tahun, akan mengumpulkan bersamanya butiran pasir dan debu dalam bentuk ribut radiasi raksasa yang menggulung. Tidak akan ada seorangpun yang berada di negara teluk akan selamat dari kesan tersebut. Teluk Parsi kemudiaannya akan menjadi teramat radiasi dan toksik dan langsung tidak mempunyai hidupan dan akhirnya akan menjadi Laut Mati Baharu!

Sudah tentu sebahagian besar radiasi juga akan memasuki laluan aliran angin jet, yang akan mengedarkannya mengelilingi bumi, menggugurkan bahan nuklear itu dimana-mana saja. Tidak ada negara, tidak ada tempat berair, yang terlepas dari nya. Hanya sedikit saja jika disedut atau termakan sudah cukup untuk menyebabkan penyakit kanser yang membunuh.

Tindakan gila perikatan US-NATO-Israel untuk menyerang kelengkapan nuklear Iran, sebenarnya menhancurkan seluruh wilayah Negara Teluk, seterusnya seluruh planet ini akan tercemar dengan radiasi dan sudah tentu akan mencetuskan Perang Dunia III. 

sumber;

8 comments:

  1. Salam bro.....pada pandangan saya..Iran merupakan kuasa syiah yang membenci ah lul sunnah.Mereka lakukan membantu Amerika menawan dan memusnahkan Iraq.ramai sunni Iraq dibunuh di rogol sehingga sekarang.Mereka mempertahankan Al assad ..syiah syria yang membunuh rakyat(sunni ) sendiri.Iran bercita cita menawan semenanjung Arab dan menolak allul sunnah.USA bersama- sama dengan mereka sebenarnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei bro pandangan kamu ni mmg typical dan kadang2 mengarut lebih dari kebiasaan
      kalaulah syiah zionis dan amerika bekerjasama sejak awal kenapa agaknya arab masih wujud lagi
      kenapa amerika dan israel beria-ua nak perang dgn iran..setakat manakah hebatnya lakonan mereka nak mengabui dunia
      hentikanlah semua benda mengarut ni..kalau dilihatkan wahhabi arab saudi lebih jelas sandiwaranya lihatkan bagaimana akrabnya antara wahabbi arab saudi dan amerika dlm porak perandakan arab
      kalau ya shiah dan amerika bergabung kenapa hizbullah bermati-matian menentang israel sedangkan mereka juga syiah dan sekutu kuat iran
      melihatkan contoh ini juga sudah cukup utk menghadapi.. maaf cakap kekurangcerdikannya org disini yg lebih menunjukkan kebencian tanpa kajian yg munasabah dan terlalu tuduh melulu
      saya tidaklah sokong syiah tetapi islam itu bersaudara
      sebenarnya mereka yg membuat anggapan ini sebenarnya telah memberikan suatu kelebihan pada musuh tanpa sedar
      tak salah akhirnya kalau syiah dan sunnah bersatu..kenapa tidak sudah ada buktinya di rantau arab sebelum ni
      hentikanlah pergaduhan mahzab yg sia-sia..bukan ke ada imam syiah yg pernah dtg ke malaysa dan petnah bersembahyang dgn pak lah kalau tak silap sayalah berlaku lama dahulu

      Delete
    2. Masalahnya syiah tu dah terkeluar dari landasan islam. Camna nak bergabung.

      Delete
    3. Masalahnya syiah tu islam ke. Yusuf Qardhawi telah menyatakan yang syiah tu diluar landasan Islam. Selarang ni syiah di Syria, Iran, Iraq sedang bermaharajalela menindas, menyiksa dan membunoh umat Islam ahli sunnah. Bolih ke kita bergabong dgn mereka..... Firaun Moden n???????

      Delete
    4. Yahudi + Amerika + Syiah + Wahabi = Memusuhi & memerangi Islam
      Anonymous6 June 2013 00:27 perkara ni bukan menggarut..bukan andaian semata2..
      ia berdasarkan fakta

      Delete
    5. Ingat Syiah bukan mazhab tetapi fahaman SESAT! Sama macam Ayah Pin juga Islam tetapi SESAT!


      Dari ‘Auf bin Malik r.a., Rasulullah SAW bersabda:

      Umat Yahudi telah berpecah-belah menjadi 71 golongan, maka hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga dan yang 70 lagi akan masuk neraka.

      Umat Nasrani telah berpecah-belah menjadi 72 golongan, maka 71 satu golongan masuk neraka dan hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga.

      Demi Tuhan yang diriku di dalam kekuasaannya, umatku akan berpecah belah menjadi 73 golongan, hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga dan 72 lagi akan masuk neraka.

      Sahabat bertanya, mana yang selamat?

      Nabi SAW menjawab,
      “Mereka adalah jamaah” (Golongan Ahlus Sunnah Wal Jamaah).

      Hadis Riwayat Ibnu Majah

      Delete
  2. syiah itu sesat laknattullah...syiah makan tahi imam mereka dianggap suci...bahalol tul

    ReplyDelete
  3. DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM
    DISELURUH DUNIA
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

    "Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    ReplyDelete

Belajar Quran