Wednesday 16 January 2013

Perang India



عَنْ ثَوْبَانَ مَوْلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ( عِصَابَتَانِ مِنْ أُمَّتِي أَحْرَزَهُمَا اللَّهُ مِنْ النَّارِ : عِصَابَةٌ تَغْزُو الْهِنْدَ ، وَعِصَابَةٌ تَكُونُ مَعَ عِيسَى بْنِ مَرْيَمَ عَلَيْهِمَا السَّلَام ) العصابة : الجماعة . أحرزهما : وقاهما .
رواه النسائي (رقم/3175)، والإمام أحمد في " المسند " (37/81) طبعة مؤسسة الرسالة ، وحسنه محققو هذه الطبعة ، وصححه الألباني في " السلسلة الصحيحة " (رقم/1934)

Daripada Thauban r.a. meriwayatkan bahawa Raulullah s.a.w. bersabda, " Terdapat dua golongan dari umatku yang Allah telah mengharamkan mereka dari api neraka. Satu golongan yang berperang menentang India, dan satu golongan lagi yang berperang bersama-sama Nabi Isa a.s putera Maryam (menentang Dajjal dan pengikutnya)".

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رضي الله عنه قَالَ : ( وَعَدَنَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ غَزْوَةَ الْهِنْدِ ، فَإِنِ اسْتُشْهِدْتُ كُنْتُ مِنْ خَيْرِ الشُّهَدَاءِ ، وَإِنْ رَجَعْتُ فَأَنَا أَبُو هُرَيْرَةَ الْمُحَرَّرُ )

Dari Abu Hurairah r.a. berkata, bahawa telah bersabda Rasulullah s.a.w, umat ini di janjikan Ghazwat ul Hind, jika aku (Hazrat Abu Hurarirah r.a) menjumpainya dan mendapat syahid, aku merupakan sebaik-baik syuhada, jika aku dapat kembali, maka aku "Abu Hurairah" akan bebas dari api neraka.

Peperangan dengan India dikenali sebagai Ghazwatul-e-Hind diriwayatkan adalah peperangan dimana kaum Muslimin akan menakluk India dan menegakkan Islam di benua tersebut. Peperangan di India ini diriwayatkan dalam beberapa hadis. Walaupun terdapat beberapa pendapat tentang khabar dalam riwayat tersebut dimana setengahnya berpendapat bahawa kejadian tersebut telah berlaku semasa penaklukannya oleh Khalifah Umayyah yang diketuai oleh panglima Muhammad bin Qasim. Setengah pendapat yang lain mengatakan penaklukan tersebut akan berlaku ketika saat akhir zaman. Walau bagaimanapun kita kita tidak ada masalah menerima kedua-dua pendapat tersebut kerana India kini dikuasai oleh Hindu Zionis yang menindas umat Islam di samping itu juga cuba menjatuhkan negara umat Islam Pakistan.

Tentera Pakistan mengerahkan tenteranya sepanjang sempadan Rajasthan dan Gujerat 

Oleh itu pertikaian yang semakin meruncing antara Pakistan dan India ketika ini menandakan peperangan yang hampir terjadi ini merupakan peperangan yang akhirnya membawa kemenangan kepada umat Islam seluruhnya yang selama ini ditindas oleh kaum kafirin. Ghazwa-e-Hind seperti diriwayatkan didalam hadis merupakan peperangan umat Islam yang paling penting di akhir zaman kerana pasukan tentera yang menakluk India itu merupakan pasukan yang sama bersama-sama dengan Nabi Isa a.s. dalam peperangan dengan Dajjal.

Rujukan

8 comments:

  1. saya suka baca artikel di blog ini..harap admin dapat update selalu...

    ReplyDelete
  2. Terimakasih. Memang agak sukar utk sentiasa kemaskini artikel kerana setiap artikel perlukan kajian dalam masa terhad. Tetapi paling penting kita cuba ambil iktibar atas segala peristiwa yg berlaku atas dunia ini, walaupun Rasulullah s.a.w tiada bersama kita tetapi baginda telah meninggalkan wasiat terhadap umatnya yang perlu kita teliti dan ikuti. Jelasnya dunia ini hanyalah sementara yang menjadi tempat ujian bagi manusia dan hanya orang yang beriman dan bertaqwa sahajalah yang mendapat kejayaan abadi.

    ReplyDelete
  3. sgt benar ape yg saudara ktkn..terasa hari semakin pntas berlalu..semakin letih megharung zaman fitnah kala ini..salam sejahtera utk anda dn rakan2..smg sentisa dilindungi dibwh limpahan rahmatNya :)smg ade antara kiter yg terpilih menjadi sebahgian dari tunggak kebangkitan..Ameenn

    mawar berduri

    ReplyDelete
  4. ISRAEL & INDIA.. Israel dan India dasarnya satu kapal, walau pun berlainan kabin2. Yg pertama itu kabinnya didepan dikepala kapal. Yg kedua itu kabinnya berada dibelakang kapal dicurong asap. Nama negaranya bermula dgn huruf "I", maka darinya dinamakan dua negara itu Israel dan India. Seperkara lagi Sami2 agama Hindu itu adalah warisan Samiri yg sesat dizaman Nabi Musa. Memang ada pakatan sulit antara dua "I" itu utk godam Islam. Negara Islam musuh utamanya adalah jirannya Pakistan. Bangladesh sibenggali padi negaranya miskin dan lemah, langsung tak merengak dibelenggu hutang cetti..

    Bukankah dikatakan dua "I" itu satu kepala, walau pun kulit wajah mereka tidak serupa. Masjid Babrul milik Muslim India dikatakan kononnya asalnya dibina atas tapak kuil Dewa Hindu. Lantas Sami2 Hindu serta pengikut2 mereka yg taksub serta kemasukan, dgn biadabnya telah menyerang membunuh penduduk2 Muslim, serta telah meroboh Masjid Babrul. Ramai wanita Muslim diperkosa, rumah mereka dibakar dsbnya. Issu kekejaman itu pemerintah India cuma tutop mata.. Jika diBabrul India itulah naseb yg menimpa Ummat Islam India. Sekarang cuba renungkan pula perkara yg hampir sama di Palestin. Kononnya MasjidilAqsa itu dibina atas tapak Kuil Sulaiman. Akibatnya Muslim Palestin separuh mati menjadi mangsa kekejaman kezaliman Regim Zionist Israel... Allahu'alam.....

    ReplyDelete
  5. Akhir zaman ....berhala akan dihancurkan....babi akan dibunuh...

    ReplyDelete
  6. Allahuakbar allah maha besar,tiada tuhan selain allah,tiada sekutu bagi Nya,Allah maha kuasa

    ReplyDelete
  7. SAYA MENJEMPUT ANDA SEMUA UNTUK MENGKAJI MIMPINYA DI CHANNEL YOUTUBE MIMPI MUHAMMAD QASIM

    Rasulullah SAW bersabda,” Jika zaman itu telah dekat (kiamat) , banyak mimpi orang beriman tidak bohong. Dan, sebenar benar mimpi di antara kalian adalah mimpi orang yang paling jujur dalam perkataan.” (HR Muslim)

    https://youtu.be/W_8t53N4nGk

    Perang Dunia Ke 3?!?

    https://youtu.be/KOFMupPAlUo

    ReplyDelete

Belajar Quran