Wednesday 2 January 2013

Clinton Parah dan Komander US Terbunuh Dalam Misi Rahsia US di Iran



Satu lapuran dari Agensi Perisikan Russia (GRU) menyatakan Setiausaha Negara US, Hillary Clinton telah mengalami kecederaan dan Komander tertinggi US Navy Seal telah terbunuh apabila pesawat pengangkut tentera C-12 Huron terhempas ketika mendarat di bandar Ahvaz berdekatan sempadan Iraq. Kejadian tersebut berlaku kira-kira 3 minggu lepas.

Petikan Perisikan Iran mengesahkan dalam lapuran GRU tersebut bahawa pesawat C-12 Huron itu masih dalam simpanan di Ahvaz, tetapi hanya menyatakan pesawat tersebut terpaksa mendarat akibat masalah teknikal. 

Pegawai Tentera US Navy Seal yang dilapurkan terbunuh dalam kejadian aneh ini di kenali sebagai Commander Job W. Price merupakan ketua dalam pasukan tentera elit ini yang melindungi diplomat penting dalam urusan di Timur Tengah dan medan peperangan di Asia.

Menariknya apabila dalam lapuran media US menyatakan kematian Commander Price sedang disiasat atas kemungkinan membunuh diri di nyatakan sebagai bukan kematian akibat peperangan.

Commander Job W. Price
Apakah tujuan misi rahsia Amerika tersebut tidak dinyatakan didalam lapuran GRU tersebut, melainkan dengan satu ulasan, memandangkan negara-negara teluk sedang sedang sepakat untuk menyaingi kekuatan Iran, dan dengan Presiden Obama telah memeterai undang-undang baru minggu ini bagi memperkuatkan sempadan Amerika dari ancaman Iran, dan dengan latihan tentera besar-besaran Iran 'Velayat 91' yang sedang dijalankan meliputi sebahagian besar Selat Hormuz, satu peperangan baru dan dahsyat dalam wilayah tersebut teramat hampir dari yang dijangka!

Rujukan
  1. http://www.eutimes.net/2012/12/clinton-injured-us-navy-seal-killed-in-secret-us-mission-to-iran/
  2. http://news.yahoo.com/blogs/ticket/clinton-admitted-hospital-blood-clot-015548623--politics.html
  3. http://gulfnews.com/news/region/iran/iran-us-plane-made-emergency-landing-1.1125651
















No comments:

Post a Comment

Belajar Quran