Tuesday, 31 July 2012

Peristiwa Sufyani Serang Makkah


Dalam satu lapuran yang bersumber dari Timur Tengah dan Eropah melapurkan bahawa Ketua Perisikan Saudi Putera Bandar bin Sultan di lapurkan telah dibunuh.

Lapuran oleh Voltaire Network di Paris melapurkan bahawa Bandar telah terbunuh dalam serangan bomb pada 26 Julai baru-baru ini. Dia dikatakan dibunuh oleh pasukan rahsia Syiria bagi membalas peranannya dalam pengeboman 18 Julai lalu yang membunuh empat pembantu kanan President Bashar al-Assad termasuk Menteri Pertahanan Dawoud Rajiha dan penolongnya Asser Shawkat.

Walau bagaimanapun, samada pihak Saudi atau Syiria tidak mengesahkan pembunuhan tersebut. Putera Bandar merupakan seorang yang rapat dengan Pentadbiran US dan menjadi duta Saudi ke US dari tahun 1983 hingga 2005. Dia dilantik sebagai ketua perisikan Saudi awal bulan ini dan dilapurkan memainkan peranan penting dalam pengeboman di Damsyik. 

Didalam hadis tentang peristiwa akhir zaman ketika hampir munculnya Imam Mahdi di beritakan tentera Sufyani akan melancarkan serangan untuk menakluk Mekkah. Dalam konflik Syria (Syam) hari ini kita nampak Al-Assad memenuhi ciri-ciri Sufyani yang amat kejam itu.

Riwayat dari sahabat mengatakan,

“Penguasa Madinah (Hijaz) mengirimkan tentera kepada al-Hasyimi (untuk melawannya) di Makkah. Tentera ini kemudian mengusir penduduk Makkah. Peristiwa ini didengar oleh khalifah di Syam iaitu as-Sufyani daripada keturunan Abu Sufyan bin Harb. Seterusnya as-Sufyani mengirimkan pasukan (tentera) ke Makkah. Dalam perjalanan, mereka singgah di al-Baidak yang pada ketika itu kebetulan bulan purnama sedang mengambang. Kemudian ada seorang penyeru yang memerhatikan keadaan pasukan tersebut, lalu berkata, “Aduh! Celakalah kamu semua wahai penduduk Makkah kerana telah didatangi oleh pasukan (tentera) ini.” Dia terus pergi dan datang lagi ke tempat itu. Namun, setelah datang, dia tidak melihat lagi pasukan tadi. Dia lantas bertasbih, “Subhanallah! Mereka telah berangkat sebentar tadi” Lantas dia meneruskan perjalanannya. (Dalam perjalanannya) di sana dia menemui pasukan tentera tadi dalam keadaan terbenam separuh badan (ke dalam tanah). Dia berhasrat untuk menolong, tetapi tidak mampu berbuat apa-apa. Akhirnya dia mengetahui bahawa pasukan itu (sebenarnya) telah ditelan oleh bumi. Dia pun bergegas pulang ke Makkah untuk menyampaikan khabar tersebut. Mendengarkan berita ini, penduduk Makkah mengucapkan Alhamdulillah, kemudian mereka berkata, “Inilah dia tanda-tanda yang sangat-sangat kami tunggu (selama ini).” Lantas mereka segera pergi ke Syam.”

Abdullah bin Amru RA berkata,

“Apabila sepasukan tentera ditelan bumi di kawasan gurun, itulah tandanya akan muncul Al-Mahdi.”

Bacaan lanjut;

27 comments:

  1. kalau Basyar dah mati siapa pulak yang anda akan labelkan sebagai Sufyani? wahabi yang akan memerintah Syria?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sufyani tu mengikut mustadrak al-hakim (imam hakim), keturunan sunnah syria dari abu sufyan, menepati ciri2 yg ada pada FSA, dimana mereka menentang syiah pd masa sama bekerjasama dengan yahudi dan kristian barat memerangi mujahidin ahlussunnah yg mahukan pemerintahan khalifah dan fsa juga bertindak mengalu2kan penduduk syiah alawiyah (majoriti bani kalb) memasuki FSA selagi mana mereka menentang assad, iran.. huish pening2..apapun kita patut menyokong ahlussunnah selagi mana mereka dalam menetang kezaliman..

      Delete
    2. kalau kita tengok konflik syria, israel seakan2 menyokong FSA, dan menentang mujahidin, dan ini seakan2 membuat fsa untuk membalas budi yahudi zionis, dan mungkin sebab ini kemungkinan fsa la lahirnya keturunan sufyani.. sufyani seperti yg kita tau, akan menentang imam mahdi yg sememngnya akidah ahlussunnah, yg akan memacakkan bendera di baitulmaqdis..

      Delete
    3. Buat masa kini, pendapat FSA sekutu Zionis & nk balas budi, adalah pendapat tak benar lagi tidak boleh dipercayai. itu hanyalah ayat org Syiah bertaqiah@pura-pura. Mne mungkin FSA dpt bantuan senjata, itu semua hasil rampasan. rezim Basyar sekutu Iran@Syiah yg menghalalkan darah Muslim sunni, mne mungkin FSA balas budi utk hancur rezim basyar yg sedia tahu membunuh rakyat sendiri. Setidaknya FSA halang pembunuhan & penyeksaan dari Anjing Iran& tentera Basyar.

      Delete
    4. BERDASARKAN HADIS DI ATAS , PASUKAN YANG DITAKDIRKAN TERBENAM KE BUMI ADALAH PASUKAN SUFYANI YANG HENDAK MENYERANG MAKKAH.

      TAHUKAH ANDA SIAPAKAH GERAKAN SUFYANI ?
      GERAKAN SUFYANI ADALAH GERAKAN YANG MENDAMBAKAN BERKUASANYA KEMBALI KETURUNAN ABU SUFYAN/MUAWIYAH/YAZID BESERTA KETURUNANNYA ...YANG OLEH BANYAK PENELITI IDENTIK DENGAN UPAYA GERAKAN PEMBENTUKAN KHALIFAH ISLAM ALA AL-QAEDAH DAN JARINGAN WAHABI SEDUNIA...

      SAAT INI WAHABI SUDAH MENDIRIKAN KEKHALIFAN BERUPA NEGARAISLAM IRAK DAN SYAM (ISIS) DIMANA PENDIRIANNYA DILAKUKAN DENGAN BERSAMA PASUKAN GABUNGAN EKSTRIMIS DARI BERBAGAI NEGARA MEMBERONTAK DI SURIAH DAN IRAQ.

      DENGAN SEGALA KEKEJAMANNYA MEREKA MEMBUNUH SIAPA SAJA YANG MENENTANG KEHENDAK MEREKA....

      Entah mengapa, rantaian semua peristiwa ini sampai sekarang mengingatkan saya sebuah kutipan salah satu hadis populer tentang akhir zaman yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah dalam Mustadrak Al-Hakim.

      يخرج رجل يقال له السفياني في عمق دمشق، وعامة من يتبعه من كلب، فيقتل حتى يبقر بطون النساء أو يقتل الصبيان،… ويخرج رجل من أهل بيتي في الحرة فيبلغ السفياني فيبعث إليه جنداً من جنده فيهزمهم

      “Seorang pria yang digelari Sufyani akan muncul dari kota Damaskus.” Gelar ini karena dia keturunan dari Abu Sufyan melalui jalur Yazid bin Muawiyah.“Kebanyakan dari pengikutnya berasal dari Bani Kalb.” Siapapun akan diperanginya, sekalipun harus merobek perut wanita dan membunuh anak-anak. Dia akan mengalahkan Bani Qais untuk kemudian berperang ke arah Kufah dan Khurasan. Di Khurasan, sekelompok pasukan dari Bani Hasyim dengan bendera hitam akan mengalahkan Sufyani. “Lalu seorang pria dari ahlulbaitku akan muncul di Hirrah.” Ketika kabar kemunculannya sampai pada Sufyani, dia akan mengirimkan pasukannya dari arah Irak.

      SILAHKAN KUNJUNGI WEBSITE:

      WWW.WAHABIGOINTERNASIONAL.BLOGSPOT.COM

      Delete
    5. hehehe... wahabi takfiri kamu syiah ya, maksa banget sampai ngarang2 hadits palsu

      Delete
  2. Bismillah,.. aku berlindung kpd Allah daripada maklumat yg tidak sahih,.. apapun, rujukannya hanya semata2 kepada hadis yg sahih shj,.

    -Tentera sufyani itu menurut hadis2 (cari la rujukan) akan diikuti oleh bani kalb.. Ye betul sufyani itu keturunan muawiyah bin abu sufyan,.. dan kebanyakannya keturunan arab sunnah wal jamaah di syria dan bertebaran ke sepanyol dan afrika utara semasa pemerintahan saki baki bani umayyah, dan sesetengahnya syiah alawi.
    Akan tetapi, bukti yang kukuh kita boleh kaitkan disini ailah bani kalb yg dikatakan rasulullah s.a.w itu jelas banyaknya keturunan syiah di syria sekrg ni,.. dan Basyar al-assad pun keturunan bani kalb. cuma org xberani nak cakap terang2 sbb sufyani tu kalau diikutkan, mestilah ahli sunnah yg kat syria ni, sbb muawiyah tu kan kita tau menentang saidina ali sehingga la ank cuc cicitnya, tapi masih ahli sunnah wal-jamaah dan cucu cicitnya juga penentang kuat khalifah abbasiyah walaupun abbasiyah itu ahli sunnah wal-jamaah (pendek kata kat sini mcm terlalu ekstremis menyokong para sahabat n membenci keturunan nabi). 50-50 apaupun iktikad kita mestilah berpihak pada golongan pembangkang syria sbb mereka menentang kezaliman syiah bashar al-assad ni.. Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAAF SAYA MENGKRITISI ANDA...

      KALAU KITA ANALISIS SECARA STRATEGIS....

      PEMBERONTAK DI SURIAH BUKANLAH PEMBERONTAK RAKYAT SEJATI...KARENA PEMBERONTAK BERASALA DARI PULUHAN NEGARA DI DUNIA YANG DISERUKAN OLEH PARA ULAMA WAHABI INTERNASIONAL UNTUK MENDIRIKAN KHALIFAH ISLAM BERNAMA NEGARA ISLAM IRAK DAN SYAM (ISIS/ISLAMIC STATE OF IRAQ AND SYAM) YANG PEMAHAMAN MEREKA SALAFI WAHABI.....SEMUA YANG TIDAK SEPENDAPAT AKAN DIBUNUH BAIK ALAWIT, SYIAH, KRISTEN, KURDI, SUFI, SUNNI MAUPUN TAREKAT-TAREKAT SUFI LAINNYA....

      SILAHKAN KUNJUNGI:
      WWW.WAHABIGOINTERNASIONAL.BLOGSPOT.COM

      Delete
    2. ISIS itu apa wahabi, wahabi itu sebenarnya siapa sih... kok suka benar teriak wahabi=isis, kalau yg saya pahami wahabi itu hanya sebuah sebutan gak jelas kpd siapa dan apa.. wahabi sebutan rancu yg di buat oleh para penjajah dan agen2nya seperti ketika belanda menyebut wahabi kepada pejuang imam bonjol, utk memecah belah kekuatan imam bonjol.. sebutan wahabi skrg ini gencar digaungkan ketika syiah mendapat perlawanan dan kebongkar kedoknya oleh ahlisunnah wal jamaah di Indonesia. tujuannya jelas sama seperti belanda yg ingin memecahbelah kekuatan imam bonjol..

      Delete
  3. harap admin boleh memperbetul hadis yg ditulis awal2 yg mana pemerintah madinah menghantar tentera ke makkah tu sbnarnya madinah sudah dikuasai oleh orang islam dari timur yg diwar2kan , bukan tentera sufyani lagi..cuma imam mahdi belum dicam lagi sbb mekah belum jatuh ke tangan org islam dari timur tu... mekah masih berada di tangan wahabi zionis, jadi bila wahabi zionis hancur sama sekali, sufyani a.k.a geng rapat wahabi zionis dan amerika(bukan salafi punn :p)marah la sbb geng dia dah hancur dan zionis pun takut gak sbb geng dari timur nak kekhilafahan , mengagumi ahlulbait tp xsuka syiah yg syirik dan bidaah (rafidhah shj)sdgkan sufyani ni kejam ngn orang2 yg menentangnya termasuk mujahidin yg mahukan pemerintahan islam... wallahualam..

    ReplyDelete
  4. wahabi ( Abdul Wahab bin Abdurrahman bin Rustum )
    muhammady ( Syaikh Muhammad bin Abdul Wahab ),

    Mengenai fatwa Al-Imam Al-Lakhmi yang dia mengatakan bahwa Al-Wahhabiyyah adalah salah satu dari kelompok sesat Khawarij. Maka yg dia maksudkan adalah Abdul Wahhab bin Abdurrahman bin Rustum dan kelompoknya bukan Asy-Syaikh Muhammad bin Abdul Wahhab dan para pengikutnya yang menjadi pegangan di Saudi sekarang ini. Hal ini karena tahun wafat Al-Lakhmi adalah 478 H sedangkan Asy-Syaikh Muhammad bin Abdul Wahhab wafat pada tahun 1206 H /Juni atau Juli 1792 M. Amatlah janggal bila ada orang yg telah wafat namun berfatwa tentang seseorang yg hidup berabad-abad setelahnya. Adapun Abdul Wahhab bin Abdurrahman bin Rustum maka dia meninggal pada tahun 211 H. Sehingga amatlah tepat bila fatwa Al-Lakhmi tertuju kepadanya. Berikut Al-Lakhmi merupakan mufti Andalusia dan Afrika Utara dan fitnah Wahhabiyyah Rustumiyyah ini terjadi di Afrika Utara. Sementara di masa Al-Lakhmi hubungan antara Najd dgn Andalusia dan Afrika Utara amatlah jauh. Sehingga bukti sejarah ini semakin menguatkan bahwa Wahhabiyyah Khawarij yg diperingatkan Al-Lakhmi adl Wahhabiyyah Rustumiyyah bukan Asy-Syaikh Muhammad bin Abdul Wahhab dan para pengikutnya. [Lihat kitab Al-Mu’rib Fi Fatawa Ahlil Maghrib, karya Ahmad bin Muhammad Al-Wansyarisi, j

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhabi adalah pengasas nya muhammad bin abdul wahab.. tanya bin baz sendiri.. dan baca sejarah

      Delete
  5. Untuk menciptakan permusuhan di tengah Umat Islam, kaum Imperialisme inggeris dan kaum munafikun memancing di air keruh dengan menyematkan baju lama (Wahabi) kepada saudara kita di Saudi hampir kebanyakan percaya yang Saudi adalah wahabi wahal semasa al Lakhmi mengeluarkan faktwa yang wahabiah sesat sedangkan Muhammad bin abdul Wahab belum lahir lagi. Karena itu para amerika dan israel lebih bencikan pegangan ahlus sunnah di Saudi daripada ahlus sunnah di negara2 lain karena mereka tahu pegangan di Saudi adalah benar lalu mereka mencipta gelaran ''wahabi'' pada ahlus sunnah di Saudi agar semua muslim anggap mereka spt musuh dan sesat.Sebenarnya yang patut di gelar wahabi adalah ''Abdul Wahhab bin Abdurrahman bin Rustum'' meninggal tahun 211H dan namanya pun wahab ! Dan ''Muhammad bin abdul Wahab'' meninggal tahun 1206H...namanya pun Muhammad dan bapa nya abdul wahab''...maka kasihan dan malang sekali saudara2 kita di saudi di fitnah lalu muslim negara lain pun terima apa sja yang di kabarkan oleh kaum fasik dan kuffar. Sedangkan yang paling ramai sekali mujahideen yang sudah masuk berjihad di bumi Syria sekarang ini adalah dari kalangan rakyat Saudi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. belajar sejarah lahirnya wahhabi.. rujuk sendiri kitab sejarah saudi.. jangan nak ubah fakta yg telah jelas..

      Delete
  6. yang kami maksudkan wahabi tidak lain tidak bukan adalah muhammad bin abdul wahhab! Tak kisahlah siapapun si rustum itu, yang kami tahu Saudi memakai agamanya Muhammad bin Abdul wahhab dan dialah yang dimaksudkan dengan kaum wahabi! Ngerti pak Azmi?

    nah baca yang ini:

    http://bankwahabi.wordpress.com/2008/07/01/senarai-nama-buku-karangan-ulama-yg-menolak-wahabi/

    ReplyDelete
  7. 1, wahabi nama depannya- Abdul Wahhab bin Abdurrahman bin Rustum' / muhammady nama depan nya Muhammad bin abdul Wahab.

    2. saya bermahzab syafie kita mahzab syafie tp ada larangan imam syafie contoh dlm kitab ( اعان ة الط البین ) juz 2. hlm. 146, ( cari sendiri ya..)tp kita masih tidak mau ikut sedangkan kita mengaku ikut mahzab syafie? ada byk lagi yg imam syafie larang tp kita masih tidak trima.

    3.sy pernah tanya saudara kita di saudi , mrk bilang mrk bkn wahabi...nama wahabi adalah fitnah dan ejekan dari yahudi dan barat untuk warga saudi lalu muslim negara lain pun trima 100% fitnah itu.

    4.saban taun kita pergi haji ke mekah dan solat berimamkan imam Sudais yg kita fitnah wahabi sesat??

    5.kita slalu dengar CD-CD Quran bacaan qari sudais, masyari dan dari qari2 yg lain yg kita fitnah wahabi?

    6. kita slalu muliakan Hamas palestine yg solat dan pegangan agama Islam sama spt di saudi?

    7. kita percaya fitnah yg warga di jaman dulu telah membunuh org2 Islam? kita percaya tanpa buat kajian? kita tidak mau siasat siapa yg telah membunuh itu?

    8.kita fitnah wahabi kepada satu2nya negara saudi yg mau ikut laksanakan hukum2 Allah (hudud) ? sedangkan kita sudah berpuluh2 tahun masih tidak mampu?

    9.kita tidak mau buat kajian kenapa muhammad bin abdul wahab meratakan kuburan para sahabat Nabi saw sama spti kuburan orang awam? kita tahu atau ga di jaman muhammad bin abdul wahab terlalu banyak org lakukan bidaah, syrik di kuburan sahabat Nabi saw yg mrk anggap keramat spt yg di amalkan di negara kita?

    10. kita sudah liat gimana kuburan di saudi dan kuburan di negara kita? kita udah liat gimana kuburan raja saudi dan kuburan raja, sultan, presiden di negara kita? di saudi kuburan raja dan rakya biasa ada lah sama saja.

    11.kita tahu ga di negara malaysia , indonesia, brunei, singapore, slatan thailand dan selatan philipine tergolong di mana masyarakatnya masih mengamalkan amalan2 yg tidak ada dlm hadis Nabi saw ? walaupun Imam syafie tegaskan jgn lakukan tp kita masih lakukan.

    12. kita tidak mau lakukan kajian kenapa yahudi dan barat amat benci kan pegangan Islam di saudi berbanding negara2 Islam lain? Sudah baca agenda2 CIA, MOSSAD. FREEMASON ? mrk tidak takut pegangan ahlus sunnah negara lain , tp mrk amat bimbang, takut, benci kalau semua negara ikut cara pegangan spt di saudi lalu mrklah yg melakukan propaganda tuduhan ''Wahabi'' pada saudi supaya negara lain SEMUA menuduh ahlus sunnah di saudi sesat ! dan ternyata agenda mrk berjaya amat sukses!!

    12. anda tahu atau tidak bahwa warga saudi yg paling ramai berjihad di syria di masa kini berbanding negara kita.?

    13. anda tahu atau tidak kedatangan Imam Mahdi nanti adalah untuk kembalikan urusan agama yg sebenar yg telah di bawa Nabi Muhammad saw daripada mrk yg telah mencipta bidaah2 dlm urusan agama.

    14. tahu kah anda Imam Mahdi nanti dgn mudah dapat menawan pemerintahan di saudi kerana di makkah nanti sudah ada para ulama2, rakyat sana menunggu al Mahdi sehinggakan berbagai kabilah dr tempat lain dtg ber baiah dgn al Mahdi.

    15. akhir sekali sy adalah mahzab syafie . dan sy kesian sama saudara ahlus sunnah di saudi yg di fitnah yahudi dan barat berpuloh tahun. .terpulang pd anda mau percaya agenda yahudi dan barat ... krn kita tidak slalu berdoa ''ya Allah janganlah kami dimasuk kan ke dalam golongan yg salah'' !! sy tidak minat berdebat, sekian sy tutup topik.............................................................................................................................................................................................

    ReplyDelete
  8. Cuba tuan kaji semula sejarah Saudi Arabia, sejarah gerakan wahhabism, kaitan keluarga Saud dan British, Lawrence of Arabia, Mr. Hempher, gerakan menjatuhkan khalifah Uthmaniyyah di Hejaz, keluarga Saud Dan pengikut wahaby, keturunan raja Saud, Hadith Sahih tentang kemunculan tanduk syaitan dari Najd / timur.... tidak lupa juga sila kaji hubungan antara Saudi-Amerika-Israel Dan bangunan2 terkini di Makkah, Riyadh, Jiddah... tolong Jgn taksub dgn ulamak Saudi... mana ada wahaby yg mengaku wahaby... Jgn ekstrim, pilihlah jalan tengah2 @ bersederhana.....

    ReplyDelete
  9. raja dan rakyat tak boleh disamakan. Macam kita kt malaysiapun raja dan umno di baiah oleh british. di arab pak, british membaiah keluarga sauud memerintah arab. Tapi pendirian rakyat jelata adakalanya tak sama dengan pemimpin tapi pemimpin ada ikut, ada dia tak ikut. Macam pelajar sekolah kt malaysia bertudung, sebab para akademik cenderung ikut agama. Tapi rosmah dan bini menteri tak halang orang bertudung walaupun mereka tak minat bertudung. Samalah kt arab, yg ada fahaman wahabi tu keluarga sauud sahaja bukan kebanyakan rakyatnya yg sanggup berjuang untuk rakyat syria tu.

    ReplyDelete
  10. sekarang ni org jadi keluru sebab buat analisis hasil andaian pukul rata. Contohnya kita kutuk amerika a.k.a yahudi sedangkan presiden amerika dan rakyatnya yg kristian juga jadi mangsa policy maker dan pemodal yahudi yang berkuasa dalam kerajaan. Presiden amerika tu boneka je. Rakyatnya diperas bayar cukai tinggi dan riba bank yg tinggi. Sekarang eropah dan amerika dah collapse ekonominya sebab diperbodohkan oleh banker yahudi dan penguasa IMF dan world bank. Berapa ramai presiden amerika mati dibunuh sebab tak sehaluan dgn puak illuminati. Kat arabpun sama, pemerintah arab yg pro illuminati mungkin terpaksa atau mungkin dia terperangkap dengan habuan dunia mungkinlah berfahaman wahabi tapi kita pukul rata semua arab wahabi. Sedangkn ramai rakyat saudilah yg paling ramai bantu rakyat syria yg tertindas oleh rejim basyar. Sama gak kalau kita dah tak suka rosmah tak bertudung, habis kita cop suma pompuan ns keduniaan. Sedangkan yahudi yg kita kutuk tupun, yg buat angkara adalah pendokong illuminati yg sembah syaitan tu aje. Yahudi ni bukan yahudi tulen sebab mereka adalah puak kharzai yg berkahwin dgn org yahudi dan mengaku sbg puak yahudi yg ke 13. Bangsa yahudi asal keturunan nabi ishak ramai yg dh di bunuh oleh hitler masac yg kebanyakan kita sukalah sgt. kaum kharzai ni penyembah syaitan iaitu beragama pagan. Bila buat andaian pukul rata macam ni, pasal tu tak dapat analisa yg tepat. Hadis nabi tak sebut syiah, yg disebut as sufyani, kalb merujuk nenek moyang & kita kna cari siapa cucu cicitnya . Kekalutan suma ni disebut fitnah dajjal. Dia hanya master mind yg kita x nampak lagi.

    ReplyDelete
  11. MAAF SAYA MENGKRITISI TULISAN ANDA:

    BERDASARKAN HADIS DI ATAS , PASUKAN YANG DITAKDIRKAN TERBENAM KE BUMI ADALAH PASUKAN SUFYANI YANG HENDAK MENYERANG MAKKAH.

    TAHUKAH ANDA SIAPAKAH GERAKAN SUFYANI ?
    GERAKAN SUFYANI ADALAH GERAKAN YANG MENDAMBAKAN BERKUASANYA KEMBALI KETURUNAN ABU SUFYAN/MUAWIYAH/YAZID BESERTA KETURUNANNYA ...YANG OLEH BANYAK PENELITI IDENTIK DENGAN UPAYA GERAKAN PEMBENTUKAN KHALIFAH ISLAM ALA AL-QAEDAH DAN JARINGAN WAHABI SEDUNIA...

    SAAT INI WAHABI SUDAH MENDIRIKAN KEKHALIFAN BERUPA NEGARAISLAM IRAK DAN SYAM (ISIS) DIMANA PENDIRIANNYA DILAKUKAN DENGAN BERSAMA PASUKAN GABUNGAN EKSTRIMIS DARI BERBAGAI NEGARA MEMBERONTAK DI SURIAH DAN IRAQ.

    DENGAN SEGALA KEKEJAMANNYA MEREKA MEMBUNUH SIAPA SAJA YANG MENENTANG KEHENDAK MEREKA....

    Entah mengapa, rantaian semua peristiwa ini sampai sekarang mengingatkan saya sebuah kutipan salah satu hadis populer tentang akhir zaman yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah dalam Mustadrak Al-Hakim.

    يخرج رجل يقال له السفياني في عمق دمشق، وعامة من يتبعه من كلب، فيقتل حتى يبقر بطون النساء أو يقتل الصبيان،… ويخرج رجل من أهل بيتي في الحرة فيبلغ السفياني فيبعث إليه جنداً من جنده فيهزمهم

    “Seorang pria yang digelari Sufyani akan muncul dari kota Damaskus.” Gelar ini karena dia keturunan dari Abu Sufyan melalui jalur Yazid bin Muawiyah.“Kebanyakan dari pengikutnya berasal dari Bani Kalb.” Siapapun akan diperanginya, sekalipun harus merobek perut wanita dan membunuh anak-anak. Dia akan mengalahkan Bani Qais untuk kemudian berperang ke arah Kufah dan Khurasan. Di Khurasan, sekelompok pasukan dari Bani Hasyim dengan bendera hitam akan mengalahkan Sufyani. “Lalu seorang pria dari ahlulbaitku akan muncul di Hirrah.” Ketika kabar kemunculannya sampai pada Sufyani, dia akan mengirimkan pasukannya dari arah Irak.

    SILAHKAN KUNJUNGI WEBSITE:

    WWW.WAHABIGOINTERNASIONAL.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  12. Abu Bakar al baghdadi lebih cocok sebagai as-sufyani. Dengan kekejaman tenteranya, nampak alim tapi munafik, akan menyerang makkah dan madinah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. isis adalah panji hitam yang palsu.. dan akan dimusnahkan nanti oleh sufyani..

      Delete
  13. PUAK "28 KAPIR KURISY" - SIAPAKAH MEREKA & SUKU-SAKATNYA...???

    (1) FITNAH DAJJAL AWAL ZAMAN : Bangkitnya Islam yg dibawa oleh Rasulullah Nabi Muhammad SAW bukan mudah, tetapi mendapat tentangan hebat dari Puak "28 Kapir Kurisy" and the gangs. Utk jatuhkan Nabi SAW serta Bani Hasyim, lantas mereka menyerap dlm Islam, mereka terpaksa berpura2 masuk Islam, tetapi menikam Nabi dari dlm. Setelah mereka kukoh mereka buru ugut bunuh Nabi, hingga Nabi serta Ahlulbaitnya terpaksa berpindah keluar dari Mekah keMadinah. Setelah Rasulullah SAW wafat mereka langgari amanah Nabi lantas merampok tahta Imam Ali. Dari sini gara2 kelicikan Puak "28 Kapir Kurisy", kesatuan Ummah Islam telah terpecah 2 kepada Syiah Ali dan Sunni (ASWJ).

    Maka bermula Puak "28 Kapir Kurisy" teraju khalifah 1, 2, 3 silih berganti. Terpaksa Imam Ali serta Ahlulbait Nabi berpindah keKarbala Iraq. Selama 41 tahun ketiadaan Imam Ali, dikesempatan ini Puak "28 Kapir Kurisy" dgn segera serta merta ciplak itu dan ini, direkacipta, susun sejarah, jilidkan AlQuran, Hadis, dsbnya lagi. Maka terserap sudah dgn kukoh Doktrin2 Sunni (ASWJ) hingga kini. Islam Sunni (ASWJ) telah berkembang meluas keserata pelusuk bumi. Hingga Islam Tulen Bawaan Rasulullah SAW telah hilang sirnanya. Siapakah yg "Master Mind" dlm Puak "28 Kapir Kurisy" itu...???

    BAYANGANNYA : Sejarah2 silam recycle berulang semula dgn wajah2 dan skrip2 yg nampak berbeda tetapi sama. Seperti kini kelicikan Regim Bani Saud Dajjal Mata Satu. Setelah pakatan Dajjal Illuminati berjaya usir tentera2 Ottomaniah Turki, mereka merampok tahta Bumi Arab AlJazeera dari Keluaraga AsSyariff. Dgn segera serta merta, direkacipta diserap fahaman Doktrin Wahabbi Dajjal Mata Satu, nampak Islamic, tetapi lebeh kepada menjamin keselamatan Regim Bani Saud...

    "Ratu Adil Sejati sentiasa memerhati - Zulqarnaen mengadili menghukumi.."


    ReplyDelete
    Replies
    1. umat islam tidak berpakat dalam kesesatan.. majoriti adalah dalam kebenaran... imam mahdi adalah dari ahlul bait yg sunni.. kenapa syiah tak follow ajaran ahlul bait.. tp claim cinta ahlul bait..? imam2 ahlul bait sendiri menamakan anak2 mereka abu bakar, umar, usman.. contoh habib umar bin hafiz..

      Delete
  14. (2) FITNAH DAJJAL PERTENGAHAN ZAMAN : Semasa Imam Ali disingkirkan, dikala itu Ajaran Syiah Ali telah berkembang hanya dikalangan Ahlulbait2 serta Pencinta2 Ahlulbait. Selepas 41 tahun Imam Ali pula menjawat Khalifah Islam Ke4. Namun fahaman Syiah Ali sukar diterima, karna Ajaran Sunni (ASWJ) ciptaan Puak "28 Kapir Kurisy" telah dominasi Dunia Islam. Hingga Imam Ali wafat, maka bermula Imam Hassan dan Imam Sayyedina Hussein, terajui kepimpinan Islam. Imam Hassan dgn Fatimah Zaharah satu geng, sedangkan Imam Sayyedina Hussein bawa jalan sendirian. Sebenernya Imam Hassan dan Fatimah Zaharah, tidak sehaluan dgn Imam Sayyedina Hussein... Kalo dibukakan siapa dia Sayyedina Hussein "Anak Nabi" dgn Fatimah Zaharah, Dunia Islam bisa ribot2an. Cukop saja dibilangkan Fatimah Zaharah telah halau Imam Sayyedina Hussein. Dari situ Imam Sayyedina Hussein bawa jalan sendiri berbekalkan "Kitab Kulit Unta" pusakanya Nabi, keParsi dia pergi cari kehidupan baru dia harungi...

    Setelah bernikah dgn Puteri Raja Parsi dikurniakan putra - Sayyedina Ali Zainal Abideen. Sebab itu warga Syiah Iran tersangat sayang hurmati Imam Hussein serta Ahlulbait. Hingga dia keKarbala Iraq tuntut haknya sebagei pewaris Nabi. Namun suku-sakat dari Puak "28 Kapir Kurisy" juga telah berkembang, muncul pula Yazid Muawiyyah and his gengs. Kalo dulu Fitnah Dajjal Awal Zaman, Rasulullah SAW terlepas dari ugutan bunuh, dihalau dari Mekah keMadinah. Namun kali ini sejarah silam recycle semula dlm bentuk yg laen. Maka muncul konspirasi penghapusan habes2an keturunan Nasab Ahlulbait Nabi. Dgn kelicikan tipu helah Yazid Muawiyyah tanggal 10 Muharram, tercatit sudah satu "Peristiwa paling trajis dlm sejarah Ahlulbait Nabi". Sudah suratan azali, Imam Sayyedina Hussein "Anak Nabi", termasuk keluarga Ahlulbait serta pengikut2 yg setia terkorban disembeleh diPadang Karbala oleh Yazid Muawiyyah Laknatullah...

    (3) FITNAH DAJJAL AKHIR ZAMAN : Allah Maha Merencana setiap sesuatu, Maha Penyelamat lagi Maha Memelihara, yg terselamat putranya Sayyedina Ali Zainal Abideen yg maseh bayi dibawa lari oleh pengasuhnya beserta "Kitab Kulit Unta". Menjelang dewasa Imam Sayyedina Ali Zainal Abideen dialah satu2nya Nasab Saka-Baka Rasulullah SAW dgn Bonda Siti Khodijah, sebagei penyambong Nasab Warisan Bloodline Nabi. Setelah beliau bernikah berumahtangga dgn isteri2nya, dikurniakan seramei "37 orang Putra Putri". Namun dendam kesumat Puak "28 Kapir Kurisy" berterusan kesan, buru dan bunuh, kapan diketahui Genetic AlHussein ada yg terselamat telah berkembang. Maka Ahlubait "37 beradik dari 6 Ibu" itu sentiasa dlm ketakutan. Ada antara mereka maseh cekal menetap dibumi Iran dan Iraq. Ada yg terpaksa hilangkan nama gelaran Sayyedina / Siti. Ada yg lari berhijrah keserata pelusuk Bumi Ara AlJazeera dsbnya....

    Ada satu Nasab Ahlulbait tertua dari Isteri Pertama Imam Sayyedina Ali Zainal Abideen, telah dilupa dlm catatan sejarah Ahlulbait. Mereka Sayyedina2 7 beradik keluar dari Mekah sebarkan Islam. Mereka dinamakan "Wali 7", berhijrah tinggalkan Mekah sekira2 "88" tahun selepas Rasulullah SAW wafat. Kemana halatuju dan penghijrahan mereka? Nabi ada bersabda : "Islam bakal bangkit semula dari Timur". Dan lagi Sabdanya : "Tuntutlah ilmu walo sampei kenegeri China".. Nasab2 dari Wali 7 telah berkembang puluhan juta jumlahnya. Salah saorang dari mereka pilihan "telah dinobat sebagei Imam AlMahdi"...

    Abad Ke21 ini dianggap abad paling kritikal, karna Fitnah Dajjal Awal dan Pertengahan Zaman, berhimpon pada Fitnah Dajjal Akhir Zaman.... Perlu diingat suku-sakat Puak "28 Kapir Kurisy" juga telah berkembang, dari Yazid muncul Abu Sufyan, telah pun keluar suku-sakat AsSufyani, IS, Wahabbi, dsbnya, sedang porak-perandakan Dunia Islam. Tunggukan kapankah masanya terbelah bumi tentera AsSufyani and his gengs bakal kojol mati, ditelan bumi ditangan "Super Miracle" Imam AlMahdi...

    (Dari Khidir / AlMahdi Prophecy..)

    ReplyDelete
  15. Mana kitab kulit unta yg didakwa syiah tu...imam ali sendiri memusuhi syiah...imam hassan berbaia'h dgn muawiyah...muawiyah penulis wahyu...knp jibril tak beritahu nabi kalau suatu hari nanti penulis wahyu akan kufur....tak logik nabi muhammad mengetahui perkara yg zahir & batin berdasarkan wahyu....tak mungkin nabi akan berkawan dgn abu bakar...berkahwin dgn aisyah...ingatlah saudaraku sesungguhnya syiah adalah ajaran yg sesat lagi kufur kpd allah dan merekalah yg membunuh saidina hussin di karbala. Itulah agenda abdullah b. Saba' pengasas fahaman sesat syiah.

    ReplyDelete
  16. Reverse saikologi ... syiah ni taksub dgn Wilayah Parsi.klu x tak kan dlm Al Quran sebut Rom dan Parsi.
    Tertekala Hussin n Hassan dijanjikan pertolongan dan perlindungan di Karbala org Parsi yg dakwa syg ahlul bait mereka meminta sesuatu balasan pd keluarga mulia Nabi dah tentu x dpt langsung dan mereka biarkan keluarga ahlul bait terdedah serangan munafiqun. Sbb tuh generasi mereka buat perayaan mcm bt cave tanda tebus dosa mereka.
    Nabi pun pernah berdoa supaya kerajaan Parsi dirobek robek hingga xde zuriat raja sampai sekarang.
    Jd Parsi tanpa raja mereka x kan menang mana mana peperangan.

    ReplyDelete

Belajar Quran